יום שני, 1 במאי 2017

רשלנות רפואית


סובלים מנזק כתוצאה מרשלנות רפואית?
במידה ועברתם טיפול רפואי במהלכו נגרם לכם נזק כתוצאה מהתרשלות הגורם המטפל – סביר כי מדובר במצב של רשלנות רפואית. איחור באבחון, אבחון שגוי, התאמת טיפול לקוי, פגיעה באוטונומיה של החולה – כל אלו עשויים להיחשב כמצבי רשלנות רפואית. בין אם עברתם טיפול רשלני בעצמכם, או שאחד מבני המשפחה או הקרובים שלכם עבר טיפול שכזה, ודאי תשמחו לגלות כי תוכלו לקבל פיצוי על הנזק שנגרם לכם. מדובר אמנם בטרחה לא קטנה, אולם במקרים מסויימים היא לחלוטין מצדיקה את המאמץ.

איך אדע האם כדאי לי להתחיל בתביעה?
מכיוון שתהליך ההגשה של תביעה משפטית הנו תהליך בירוקרטי ארוך ומייגע, מומלץ לשקול בכובד ראש את ההחלטה בטרם הגשת התביעה. ככלל, ככל שסך הכסף הנתבע כפיצוי גבוה יותר, וכל שסיכויי ההצלחה עומדים לטובתכם – כך משתלם יותר להיכנס לעולם משפטי סבוך זה. במקרים של גרימת נזק חמור וניכר, בין אם רפואי ובין אם אסתטי, קיים סיכוי גבוה יותר כי תוכלו לנצח בתביעה שתגישו. כדי לברר האם כדאי להגיש תביעה על רשלנות רפואית מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית עם עורך דין בעל מומחיות וניסיון בתחום.




כל הצעדים בדרך להגשת תביעה בתחום הרשלנות הרפואית
משעה שקיבלתם את ההחלטה כי להגיש תביעה בתחום של רשלנות רפואית, כל שנותר הוא לעקוב אחר מספר צעדים פשוטים. ראשית כל, יהיה עליכם לתאם כיצד מתקדמים מכאן הלאה מול עורך הדין שאת שירותיו שכרתם. בעל מקצוע מיומן יפנה תחילה לאיסוף כל החומרים הרלוונטיים, בדגש על ההיסטוריה הרפואית של המטופל ושל פרוטוקול הטיפול בו תחת ידיו של הגורם הנתבע. רק לאחר שלב זה ניתן יהיה לנסח את פרטי התביעה ולקבוע את סך הפיצוי הנדרש, וכך להגיש את התביעה לדיון בבית המשפט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה