יום שישי, 26 במאי 2017

נקודות חן חדשות

ריבוי נקודות חן? לא להיבהל
סרטן עור הם צמד מלים מפחידות שאף אחד לא רוצה לשמוע עליהן, ודאי לא על המלנומה שידועה כסרטן הקטלני ביותר. עם זאת, ידע רב יותר על התחום ועל המחלה יכול להאיר את עיניכם ותשומת לבכם כך שלא רק תפסיקו להיבהל מהנושא אלא גם תהיו ערניים יותר אליו ותימנעו מהמחלה מלכתחילה. דווקא השמש היא לא הגורם העיקרי לסרטן העור אלא ריבוי נקודות חן על הגוף. במהלך חיינו צצות להן נקודות חן חדשות גם כשאנחנו לא שמים לב והדבר יכול להעיד על בעיה. אם יש לכם ריבוי נקודות חן בגוף כדאי שתלכו להיבדק אצל רופא עור וכך תוכלו לקבל סיכויים גבוהים מאוד עד מושלמים כדי להימנע מהמחלה גם אם היא כבר קיימת.

חשיפה לשמש היא לא הגורם העיקרי אך מזיקה
אמנם כבר ידוע לכולם כי נקודות חן חדשות הן הגורם העיקרי לחולי במחלות עור שונות כמו סרטן המלנומה ולא השמש כמו שחשבו בעבר, אך חשוב לציין שהשמש היא עדיין גורם סיכון גדול מאוד ויש להיזהר ממנה. שהות מוגברת בשמש מייצרת לנו עוד מלנין, מלנין הוא פיגמנט שאחראי להקניית הצבע השחום שרבים מאתנו שואפים אליו. עם זאת, ריבוי של מלנין וחשיפה מוגברת לקרינת השמש יכול לגרום לשינוי במבנה העור והופעת הגידולים הלא רצויים.

הזמן הוא גורם משמעותי
אחד הדברים הכי קריטיים בכל מה שקשור לזיהוי מחלת העור ובפרט מלנומה הוא גורם הזמן. הזמן משחק תפקיד משמעותי וההבדלים עד כדי כך עצומים כך שגילוי בשלב מוקדם גורם להחלמה במאה אחוז וגילוי בשלב מאוחר הופך את ההחלמה לקלושה. לכן כדאי למהר ולהתחיל את התהליך כאשר מבחינים בהופעתן של נקודות חן חדשות, ודאי אם אתם נמצאים בקבוצת סיכון כמו אנשים בעלי עור בהיר עם ריבוי נקודות חן, וכך תדעו שאתם במאה אחוז בריאים בכל מה שקשור לעור ולא חשופים לבעיות עתידיות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה