יום חמישי, 18 במאי 2017

גילוי מלנומה



חשיבות גילוי מוקדם של מלנומה
אמנם מלנומה ידועה במחלה מסוכנת מאוד וכסרטן העור הקשוח ביותר אך מה שרבים לא יודעים זה שסיכויי ההחלמה נעים בין טווח רחב וקיצוני של החלמה כמעט ודאית לחוסר החלמה ודאית. במה תלויים אם כך סיכויי ההחלמה? תלוי מתי גיליתם את הבעיה. גילוי מלנומה מוקדם יכול להציל חיים שלמים, לכן כל כך חשובה הבדיקה השגרתית גם אם היא נראית לא נחוצה. אמנם יש קבוצות סיכון מאוד ברורות אך מדובר בסטטיסטיקה בלבד וכל אחד יכול לחלות במחלה. כשיש שאננות רבה בקרב האוכלוסייה, בעיקר בישראל, אחוזי התמותה גבוהים גם בקרב אלו שנמצאים בקבוצות סיכון ואפילו לא יודעים.

מי נמצא בקבוצות סיכון?
עיקר האנשים שנמצאים בקבוצות סיכון הם אנשים בעלי ריכוז מלנין נמוך כמו אנשים בהירי עור, עיניים בהירות, שיער בהיר, אנשים בעלי נמשים רבים ועוד. אמנם הסברה הרווחת שהשמש היא המזיקה העיקרית השתנתה בשנים האחרונות אך היא עדיין אחד הגורמים המסוכנים ביותר וגם אנשים שנחשפים לשמש חייבים לשים לב לעור גופם. גילוי מלנומה יכול להתבצע בקלות אפילו במקלחת שגרתית ובדיקה תקופתית של הגוף שלכם. אם אתם שמים לב שעל גב, על הבטן, או בעיקר על אזורים אחרים שנחשפים לשמש במהלך השגרה כמו צוואר וידיים, צצות לכם שומות מוזרות, כדאי ללכת להיבדק.

  
האם בדיקה אחת מספיקה?
במידה ועברתם בדיקה אצל רופא עור, אין הדבר אומר שאין שום סיכוי שתחלו במחלה במשך כל חייכם. גם אנשים שנבדקו אצל רופא והכול היה בסדר בעור גופם, יכולים לפתח שומות חדשות מסוכנות או להיחשף לשמש מה שיגרום למחלות נוספות. זמני ההמתנה בין הרופאים ובין הטיפולים יכול לשנות את סטטוס המחלה ולכן גילוי מלנומה אפשרי בכל שלב בחיים וצריך להיות ערניים לשינויים שקורים על פי העור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה