יום שני, 24 באפריל 2017

תמ"א 38 בהרצליה


הגדרת פרויקט תמ"א 38
פרויקט תמ"א 38 הוקם, מלכתחילה, במטרה למגן בניינים ישנים, שנבנו לפני שנת 1980, מפני רעידות אדמה, זאת, בהתאם לתקן הבנייה העדכני בישראל, שהוחל על בניינים שנבנו החל מאותה שנה. ואולם, רוב תוכניות תמ"א 38 אינן מסתיימות בחיזוק הבניין אלא כוללות הטבות נוספות לדיירים. בנוסף לחיזוק של הבניין, קיימת אפשרות לקבל אישור להרחבת הבניין, הגדלת מספר הדירות, הגדלת הדירות עצמן, הוספת חניות והקניית חניות פרטיות לדיירי הבניין, הוספת מעלית והוספת מרחבים מוגנים – דירתיים (ממ"ד) או קומתיים (ממ"ק). 

תמ"א 38 הרצליה – תכנית בה תרוויחו פעמיים!
תכנית תמ"א 38 בהרצליה תעניק לכם דירה שערכה גבוה משמעותית, בבניין מחודש, עם מעלית וממ"ד, וזאת – בלא כל עלות. פעמים רבות, כאשר מתבצע בשכונה פרויקט תמ"א 38 יש לפרויקט נטייה להתפשט לעוד ועוד בניינים באזור, ובסופו של דבר פני השכונה כולה משתנים, הפיתוח הופך למושקע הרבה יותר, השכונה הופכת ליוקרתית יותר, וכך גם ערכן של הדירות המצויות בבניינים שלא עברו תמ"א 38 עולה. זאת, הן בשל השיפור הכללי באזור והן בשל הפוטנציאל למימוש הפרויקט גם באותם בניינים שכרגע אינם חלק ממנו. כלומר, בעקבות ההצטרפות לפרויקט תהנו מעלייה בערך הדירה לא רק בזכות הפרויקט הספציפי אלא גם עקב הפיכת השכונה לשכונה יוקרתית יותר. 


הצלחת תכניות תמ"א 38 בהרצליה
הרצליה היא העיר המובילה בישראל במספר אישורי תמ"א 38. כך, לדוגמא, בשנת 2014 אושרו בהרצליה 94 פרויקטים, והזמן הממוצע שלוקח לאשר פרויקט תמ"א 38 בהרצליה הוא כשלושה חודשים בלבד, זאת, לעומת ממוצע ארצי של 8.5 חודשים. לראש עיריית הרצליה יש נכונות גבוהה מאוד לפתח את העיר ולקדם את התחדשותה, בבחינת אסטרטגיה. לפיכך, ננקטו צעדים במטרה לייעל את מתן האישור של תמ"א 38 בהרצליה. הייעול הוריד גם את מחירי הפרויקטים והפך אותם לכדאיים יותר עבור היזמים ועבור התושבים גם יחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה