יום שבת, 27 במאי 2017

דיבידנד מוטב



דיבידנד מוטב

כשבעלי המניות קוצרים את רווחיהם

כבעל מניה מסוימת, חלומו של כל אחד הוא לראות רווחים מהמניות שהוא בעצמו רכש. כאשר בעל מניה רוצה לראות רווח הוא יכול למכור את המניות שלו במידה וערך המניה עלה יותר מהמחיר שהוא קנה אותה, ובדרך כלל מדובר על מספר רב של מניות ולא על אחת, אך הוא גם יכול לקבל דיבידנד מוטב מהחברה. דיבידנד הוא תשלום שהחברה מעבירה לבעלי מניותיה כדי שיראו את פירות ההשקעה שלהם במחירים משתנים שיכולים לנוע בין כמה מיליונים לכמה מילארדים של דולרים. החלק הפחות מהנה בכל עניין חלוקת הדיבידנדים היא שהם מחויבים במס לא קטן שיכול להגיע ללמעלה משלושים אחוזים.




מס מופחת בתנאים מגבילים

דיבידנד מוטב הוא דיבידנד שמחולק לבעלי המניות בעבור מס מופחת. הרפורמה שנקבעה בעניין זה מאפשרת לחברה לחלק דיבידנדים שיזכו אך ורק לעשרים וחמישה אחוזי מס כאשר יש תנאים שמגבילים את היכולת לקבל את התנאים הללו. ראשית, מדובר אך ורק על רווחים עודפים שחויבו במס חברות לפי החוק, ובתנאי שהרווחים הללו הושגו עד לרבעון האחרון של שנת 2016, קרי עד השלושים ואחת לדצמבר 2016. כל רווח שהושג לאחר מכן אינו ניתן לחלוקה כדיבידנד מוטב. נוסף על כל אלו, דיבידנד מוטב יכול להיות מחולק אך ורק מהאחד לינואר 2017 עד השלושים לספטמבר 2017 זאת כדי לעודד את חלוקתם.

עמידה בממוצע ההכנסות

למושג דיבידנד מוטב יש עוד כמה תנאים שקשורים לממוצע ההכנסות של בעל המניות. נקבע כי סכום ההכנסות שיקבל בעל המניות מהחברה שמחלקת את הדיבידנדים, במישרין או בעקיפין, מהשנים 2017 עד 2019, חוץ מההכנסות מהדיבידנד עצמו, לא יהיה נמוך יותר ממוצע ההכנסות שהתקבל בידו בשנות מס 2015 ו2016, מהחברה המחלקת. כאשר בעל מניות לא עומד בתנאי הזה, אין השפעה כלל על שאר בעלי המניות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה