יום ראשון, 29 במרץ 2015

סוכרת ביטוח לאומי



זכויות סוכרת ביטוח לאומי לילדים

גמלת נכה ניתנת לילדים עם סוכרת העומדים בקריטריונים שנקבעו על ידי המוסד לביטוח לאומי. זכויות סוכרת ביטוח לאומי לילדים ניתנות עד גיל 18. מגיל 18 והלאה יכולים החולים להגיש תביעה נוספת ולקבל גמלת נכות.
גמלת ילד נכה בגובה 50% ניתנת רק לילדים הנמצאים במהלך השנה הראשונה מאז פרצה המחלה. 

סוכרת ביטוח לאומי
תנאי נוסף קובע כי זכויות סוכרת ביטוח לאומי ניתנות עד שהילד מגיע לגיל בו הוא יכול להסביר באופן מילולי את השינויים ברמת הסוכר בדם. בנוסף, גמלת ילד נכה ניתנת לילד שסובל מחוסר איזון במערכת המטבולית או ממצבי היפו בלתי מודעים.

מהו טופס לגמלת ילד נכה?

מבחינת הורים לילדים עם סוכרת נעורים, תהליך מימוש זכויות סוכרת ביטוח לאומי לילדים מחייב הגשת בקשה באופן מסודר. על ההורים לפנות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש בקשה המבוססת על "טופס לגמלת ילד נכה".
הגמלה ניתנת באופן רטרואקטיבי מהיום בו הוגשה התביעה ויש לצרף אליה ארבעה סוגים של מסמכים. הסוג הראשון כולל מסמכים רפואיים אודות מצבו הבריאותי של הילד, הסוג השני כולל מסמכים רפואיים אודות בעיות בריאותיות נוספות מלבד הסוכרת והסוג השלישי כולל אישור המוכיח כי הילד נמצא במסגרת חינוכית. הסוג הרביעי מצורף רק במידת הצורך והוא כולל מסמכים פסיכולוגיים-סוציאליים.

הגשת בקשה למימוש זכויות סוכרת בביטוח לאומי

התנהלות מול המוסד לביטוח לאומי עלולה להיות ארוכה ומתסכלת. בכל הנוגע להגשת בקשה לצורך מימוש זכויות הילד, ההורים יכולים להתייעץ עם עורך דין ועם שורה ארוכה של אנשי מקצוע נוספים. 

התייעצות מן הסוג הזה חוסכת עוגמת נפש ומקצרת את תהליך הטיפול. התייעצות עם עורך דין גם נדרשת במקרה של צורך בהגשת ערעור על החלטת ועדה רפואית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה