יום ראשון, 29 במרץ 2015

תאונות עבודה



קבלת קצבה לאחר תאונות עבודה

תאונות עבודה מזכות את מבוטחי המוסד לביטוח לאומי בגמלאות נפגעי עבודה. תאונות אלו הן סוג מסוים של פגיעה בעבודה ועל פי החוק הן עשויות להיערך תוך כדי ועקב עבודה, לרבות בדרך אליה וממנה. יש שורה ארוכה של נסיבות המגדירות מהן תאונות עבודה או מחלות מקצוע והן מזכות את המבוטחים בפיצוי. יחד עם זאת, מעניין לא פחות לבדוק מי המבוטחים בביטוח נפגעי עבודה. רק מבוטחים אלו זכאים על פי החוק לקבל את הפיצוי וזאת ללא קשר לנסיבות בהן אירעה התאונה.

תאונות עבודה

המבוטחים העיקריים של המוסד לביטוח לאומי הם עובד שכיר ועובד עצמאי. בקטגוריה של עובד שכיר החריגים הם שוטר, סוהר ועובד שירותי הביטחון השייכים למוסד הביטחון. מנגד, עובד עצמאי זכאי לפיצוי בגין תאונות עבודה רק אם הוא רשום במוסד לביטוח לאומי. בנוסף, הזכאות ניתנת לכל מבוטח שנמצא בהכשרה מקצועית או בשיקום מקצועי במקום שאושר על פי תקנות הביטוח הלאומי. 

החשיבות של ביטוח במוסד לביטוח לאומי

מבוטחים בביטוח נפגעי עבודה הזכאים לקבלת גמלה הם גם מי שמתאמן לפי חוק שירות עבודה בשעת חירום. מבוטחים אחרים הם אסיר, עציר או חוסה במעון על פי חוק הנוער, העובדים בעבודה שאינה שייכת לשירותים הרגילים של המקום בו הם נמצאים. לבסוף מבוטחים כל מי ששכרו נקבע על פי החוק – כגון חברי כנסת או עובדי ציבור. 

המשותף לכל האנשים הזכאים לקבלת מלגה בעקבות תאונות עבודה הוא הביטוח. זכאות זו מחדדת את החשיבות של ביטוח במוסד לביטוח לאומי. מבוטחים שאינם מקפידים על תשלום הביטוח החודשי עלולים להיוותר ללא זכאות לפיצוי גם לאחר תאונות עבודה קשות. לכן כדאי להקפיד על תשלומי הביטוח ולעמוד בהוראות החוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה