יום ראשון, 29 במרץ 2015

פטור ממס הכנסה



פטור ממס הכנסה לנכים ועיוורים 

רשות המיסים מאפשרת קבלת פטור ממס הכנסה לנכים ועיוורים. לפי אחד מסעיפי החוק, הפטור ניתן עבור הכנסות של עיוור, נכה בשיעור 100%, נכה בשיעור של 90% מפגיעה באיברים ונכה שנקבעה לו נכות צמיתה בשיעור של 89%. את האחוזים מחשבים בחישוב מיוחד ועל פי קריטריונים מוגדרים מראש. פטור ממס הכנסה לנכים ועיוורים חוסך הוצאות של מאות שקלים בשנה והוא משמעותי עבור שמירה על רמת חיים גבוהה בקרב בעלי מוגבלויות. יחד עם זאת, הפטור חל על נכות רפואית בלבד ולא על נכות תפקודית.

נכים ועיוורים יכולים לקבל פטור ממס הכנסה רק אם תקופת הנכות הכוללת שלהם עולה על 184 יום, עד לתקרת ההכנסה המתעדכנת מדי שנה. מעל תקרה זו אין אפשרות לקבל פטור מלא או חלקי. התקרה שונה במידה ומדובר על הכנסה מיגיעה אישית כמו משכורת, או הכנסה מיגיעה שאינה אישית כגון ריבית, שכר דירה וכדומה.

פטור ממס הכנסה

פגישה עם ועדה רפואית לצורך קבלת הפטור

נכים או עיוורים צריכים להגיש טפסים ולתאם פגישה מול ועדה רפואית כדי לקבל פטור ממס הכנסה. עליהם למלא טופס בקשה לפטור ממס וטופס ויתור סודיות במקביל לתשלום אגרה למוסד לביטוח לאומי. המוסד אינו מקבל בקשות לזימון לועדה רפואית לצרכי פטור ממס הכנסה ללא טפסי הפניה מרשות המיסים. את הטפסים ניתן להשיג באתר האינטרנט של רשות המיסים או באחד מהסניפים האיזוריים להם שייך המבקש.

עבור הוועדה הרפואית יש להצטייד בתעודת זהות. לא ניתן לקבל מידע על החלטות הועדה בטלפון וזאת מטעמי סודיות, אלא רק לפנות לסניף הביטוח הלאומי המטפל בתהליך. לאחר ההחלטה קיימת אפשרות להגשת ערעור או לבקש דיון בליקויים רפואיים שלא הועלו בדרג הראשון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה