יום שני, 2 במרץ 2015

מומחה תקשור


אחת ולתמיד – מה זה?
ההגדרה הכללית והפשטנית ביותר למלאכתו של מומחה תקשור היא תיווך בין האדם לבין הגורמים שאינם מוחשיים. תקשור, במובן זה, הוא יצירת גשר ונתיב תקשורת בין האנושי לבין הלא-אנושי או העל-אנושי שיכול להכווין אותו ולסייע לו. עבודתו של מומחה תקשור היא לא כישוף – מדובר בסך הכל בניצול פוטנציאל הטמון בכל אחד מאתנו. כל אדם מסוגל ליצור תקשורת שכזו - המתקשר הוא אדם שפיתח את הטכניקות הכרוכות בלעזור לאנשים אחרים המעוניינים ליצור אותה.


לתת כלים ולא לחזות עתידות
תפקידו המהותי והחשוב של מומחה תקשור הוא לעזור – לא לחזות עתידות או לנבא. תקשור הוא כלי טיפולי, ומטרתו היא סיוע. מומחה תקשור מכיר ורואה את המשברים והקשיים בחייו של כל אדם, ספציפית אלה של האדם שמולו. דווקא בהתחשב בכך - מומחה תקשור מתמקד בחצי הכוס המלאה. המתקשר יחשוף בפני האדם את הכלים והתכונות שקיימות בתוכו, בכדי להתמודד עם הקשיים שנכונים לו. תקשור מגיע קודם כל במטרה להעצים - האדם צריך לצאת מחדרו של מומחה תקשור עם תחושת יכולת, מסוגלות ואיתנות.


היזהרו מחיקויים ומנביאי זעם
קל להבין, אם כן, את הסכנה הטמונה במתקשרים המתמקדים בחצי הכוס הריקה – בקשיים ובאתגרים בעתידו של האדם. זוהי החטאה למהותו האמיתית של תקשור. מומחה תקשור הוא קודם כל ומעל לכל מטפל – הוא מבין ורואה את הקשיים בחיינו, אך בוחר לחזק את יכולת ההתמודדות שלנו איתם. המנבא נבואות זעם שחורות, בלי הקניית כלים להתמודדות עם קשיים אלה – שוגה שגיאה חמורה מאין כמותה. סוג נוסף של סכנה איננו תקשור כלל וכלל- אלא רמאות. שרלטנים ורמאים נוטים לגבות מחיר מופרז, ולרוב יעזרו בשאלות כלליות ובהכוונות כלליות שאין בינן ובין עולם הרוח דבר וחצי דבר. תחושת הביטחון שהם נותנים ללקוחות התמימים והאומללים שלהם – מקורה בקווים כלליים שיכולים להיות נכונים לכל אדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה