יום שלישי, 19 באפריל 2016

תאונות אישיות תלמידים



כל מה שצריך לדעת על ביטוח תאונות אישיות תלמידים
כל מי שזכאי לחינוך חינם לפי החוק בישראל, חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות. הביטוח ניתן מטעם רשות החינוך המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד הלימודים. המשמעות היא שביטוח תאונות אישיות חל על כל תלמידי הגן, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים ברחבי הארץ. מעבר לכך, החוק מחייב את הרשות המקומית לגבות תשלום בגין הביטוח עד לתקרה מסוימת. התקרה נקבעת על ידי ועדת החינוך של הכנסת והיא מתעדכנת בדרך כלל אחת לשנה. הרשות המקומית לא רשאית בשום פנים ואופן לגבות מההורים דמי ביטוח שהם מעבר לסכום המרבי שאושר על ידי הועדה. בנוסף, הסכום אמור להיות מפורסם בחוזר מנכ"ל טרם פתיחת שנת הלימודים.

פוליסת תאונות אישיות תלמידים
על חברות הביטוח להמציא לקבוצת המבוטחים פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים. עותק של פוליסת הביטוח וטופס גילוי נאות יכולים לסייע להורים שרוצים לממש את הזכויות שלהם. החוק מחייב רשות מקומית לקבל מחברת הביטוח עותקים של הפוליסה, לרבות טופסי גילוי נאות כמספר התלמידים המבוטחים שהיא הצהירה עליהם. בתחילת שנת הלימודים מעבירה הרשות המקומית לכל מוסד חינוכי עותקים של הפוליסה כמספר התלמידים במוסד, כמו גם עותקים נוספים לשימוש בית הספר בטווח הקצר או הארוך. בית הספר אחראי למסור את הטפסים של פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים להורים. 



הגשת תביעה וקבלת פיצוי כספי
מימוש הזכות לביטוח תאונות אישיות תלמידים מתבצע מול מזכירות בית הספר. המזכירות צריכה להעביר טופס תביעה מסודר לידי ההורים או האפוטרופוס של התלמיד הנפגע, כמו גם לסייע לו במילוי הטופס ובהגשת התביעה. התלמיד התובע פונה באמצעות הוריו למבטח על גבי אותו טופס תביעה שקיבל מהמוסד החינוכי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה