יום רביעי, 2 באוגוסט 2017

תחומים עיקריים של לימודי תסריטאות



נושאי הלימוד במסלולי הכשרה של תסריטאים משתנים בהתאם למוסדות. מצד שני, יש כמה נושאי לימוד שמשותפים לכל המוסדות האקדמיים בארץ ובעולם. כך למשל במסגרת השיעורים הראשונים של לימודי תסריטאות תמיד מתמקדים במבנה הקלאסי של שלוש מערכות ורק לאחר מכן ממשיכים הלאה לאדפטציות של סיפורים, ספרים ורומנים. בנוסף, בלימודי תסריטאות מתמקדים בהיבט התיאורטי של מבנים מורכבים ולא כרונולוגיים ומיישמים את הידע בתרגולים וסדנאות.




בישראל נהוג למקד את המסלולים של לימודי תסריטאות בתולדות התסריטאות המקומית. לחילופין, במדינות שונות ברחבי העולם מעדיפים כיום לשלב כתיבה לאינטרנט עם כתיבה למשחקי מחשב ולהשאיר לכל סטודנט מקום להתבטא. זו גם הסיבה לכך שאין דרגות הכשרה שונות של לימודי תסריטאות וכל אחד יכול למצוא את מקומו הפרטי.

מה תנאי הקבלה למסלולי לימודי תסריטאות?
גם תנאי הקבלה משתנים בהתאם למוסדות הלימוד. ברוב המוסדות בארץ ובעולם דורשים לפחות תעודת בגרות בממוצע ציונים גבוה, בעוד במעט מקומות גם מוסיפים דרישה לציון בבחינה הפסיכומטרית. תהליך הקבלה עצמו כולל ראיון בפני ועדת קבלה ולעיתים דרישה להצגת תסריט קצר או קטע ספרותי.

תכנית הלימודים מתפרסת על פני תקופה של 2-4 שנים, בהתאם למסלול הנבחר על ידי הסטודנט ולפי ההתמחויות שהוא בוחר. סטודנטים יכולים לשלב לימודי תסריטאות עם שלבים שונים בהגשת תסריט לפיתוח ולהציע את עצמם כתסריטאים בגופי הפקה וחברות תקשורת. בנוסף, יש סטודנטים שמפצלים את תקופת הלימודים וזאת במטרה להשתלב מהר יותר בתעשייה.

היכרות עם התחומים העיקריים של לימודי תסריטאות ועם תנאי הקבלה יכולה לסייע לסטודנטים שנמצאים בתחילת דרכם האקדמית. במקביל, כדאי לסטודנטים שמתעניינים בתחום להגיע למפגשי ייעוץ שנערכים במוסדות השונים ואולי גם להיכנס לשיעור ניסיון ללא מחויבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה