יום רביעי, 2 באוגוסט 2017

כתיבת תסריט



הפקת סרט היא לא עניין של מה בכך
יש נטייה לחשוב כי סרט קולנוע הוא דבר שדורש השקעה בתחום אחד עיקרי- תחום הצילום וההפקה. אך כאן הטעות! בתהליך הפקת הסרט מעורבים גורמים רבים שלא בהכרח קשורים לתחום זה, אך כולם חשובים וקריטיים באותה המידה. לדוגמא, תחום העריכה. תחום נוסף שחשוב והכרחי בכל יצירה קולנועית הוא תחום כתיבת תסריט.

מהו תסריט וכיצד נכתוב תסריט?
התסריט, הוא מעין חוברת גדולה המכילה בתוכה את כל עלילת הסרט וההתרחשויות שבו. בתסריט מפורטים גם דיאלוגים שקורים בסרט ובנוסף את תנאי הזמן והמקום של כל סצנה וסצנה.
התסריט הוא חלק חשוב בהפקת הסרט והוא מהווה שלב הכרחי בהפיכת רעיון, לסרט בר ביצוע ולכן כל כך הכרחי. בעזרת התסריט יכול כותב הסרט להעביר את ציפיותיו ותוכניתו למפיק על מנת לאפשר לסרט להתממש בצורה המיטבית.




תהליך כתיבת התסריט מכיל 3 שלבים- סינופסיס, טריטמנט והתסריט המלא. נסביר בקצרה כי סינופסיס וטריטמנט הם צורה מקוצרת של התסריט ונועדו בעיקר כדי לתת לאנשים לטעום מהסרט שלכם מבלי לקרוא חוברת עבת כרך, ועליהם תוכלו לחפש במקורות חיפוש אחרים.
בכתיבת תסריט חשוב לשים לב למספר דגשים. תחילה, לוודא שמיציתם את הרעיון שלכם בצורה האידיאלית ושאתם מרוצים ממימוש הרעיון ההתחלתי. זכרו- יכול להיות שתהיו לא מרוצים ולכן לכל תסריט חשוב לכתוב מספר טיוטות עד שמגיעים לגרסה המושלמת. בנוסף ודאו כי היצירה שלכם מכילה גיבור, דילמה, אנטי גיבור, ושהיא תרתק את הקוראים (ובהמשך את הצופים) לכל אורכה.

אם תכתבו את התסריט שלכם נכון- תוכלו לייצר סרט איכותי
התסריט הוא חלק כה חשוב וקובע רבות על היצירה הסופית שלכם, ולכן הפעילו שיקול דעת והשקיעו מאמץ בכתיבתו. אם תעשו זאת ותעקבו אחרי הדגשים- מובטח לכם תסריט מהסרטים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה