יום חמישי, 23 במרץ 2017

הפקה מוסיקלית - תפקיד לחיים



אחרי שנים רבות מאוד מאחורי הקלעים, קרנם של המפיקים המוסיקליים עולה כיום
במשך הרבה מאוד שנים, כשאנחנו חושבים על יצירות מוזיקליות ועל האנשים העומדים מאחוריהן אנחנו חושבים קודם כל על מבצעים, אחר כך על כותבים ועל מלחינים, ואנחנו לעתים קרובות שוכחים את מי שהוא הדמות המשמעותית ביותר בעולם המוזיקה מאחורי הקלעים – המפיק המוסיקלי. הפקה מוסיקלית היא למעשה התהליך של יצירת השיר מתוך השלד של מילים ולחן – החל בהחלטה על מקצבים ועל כלי נגינה וכלה במשימות הטכניות של מיקסינג ושל מאסטרינג לאחר ההקלטה של השיר. כיום, אחרי הרבה מאוד שנים בהם הם באמת עבדו מאחורי הקלעים, מפיקים מוסיקליים כמו דיוויד גואטה, מרק רונסון ואחרים עוברים לקדמת הבמה – וטוב שכך.
למידע נוסף על הפקה מוזיקלית לחץ כאן.




מהי בדיוק הפקה מוסיקלית, מה התהליך הזה כולל ומה נדרש עבורו?
כפי שכבר הסברנו, הפקה מוסיקלית היא תהליך היצירה של שיר מכל בחינה שאינה הביצוע שלו בפועל – כלומר, לאחר שהאמנים מביאים מילים ולחן, המפיק המוסיקלי צריך לקבוע מה המקצב של השיר, מהם כלי הנגינה הנדרשים עבור ההקלטה שלו, מה האופי של השיר, ולאחר מכן לפקח על ההקלטה וליצור את החיבור האיכותי והשלם עד ליצירת המוצר המוגמר שהוא היצירה המוזיקלית. ישנם מפיקים בעלי אופי ייחודי שניתן לשמוע בכל יצירה שבה הם מעורבים, והדבר מעיד עד כמה מדובר בדמות חשובה בעולם המוזיקה המודרני.

אם אתם רוצים להיכנס לתפקיד החשוב ביותר בעולם המוסיקה, אתם מחפשים לימודי הפקה מוסיקלית
אם הפקה מוסיקלית מעניינת אתכם ואתם מבינים שמדובר בתפקיד ליבה חשוב ביותר בעולם המוזיקה, שהמובילים בו הם כמה מהיוצרים המשמעותיים והמובילים בעולם בפני עצמם – אתם צריכים לחפש מסגרת לימודים שמתאימה לכם, ושתעניק לכם את הכלים האיכותיים שנחוצים להצלחה בתחום זה מבחינה עיונית ומעשית גם יחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה