יום חמישי, 9 במרץ 2017

פרויקט תמ"א 38 ב



חסרונות תמ"א 38 הוביל לתקנות חדשות
אסון רעידת אדמה במדינת ישראל הוא רק שאלה של זמן, ורוב המבנים במדינה כלל לא ערוכים למצב כזה. חוסר המוכנות יכול להביא לאסון לאומי ולקורבנות רבים ולכן הממשלה החליטה לעשות מעשה. המועצה הארצית לתכנון ובנייה הוציאה לעולם את תקנות תמ"א 38 שכוללים תמריצי בנייה, בירוקרטיה פשוטה והטבות רבות ליזמים ובעלי דירות שישפרו את ביתם ויכינו אותם בצורה טובה יותר למקרה של רעש האדמה העתידי. עם זאת, התקנות לא עוררו שינוי משמעותי ובהתחשב בסטטיסטיקה הרעה שלא עמדה בציפיות המועצה הארצית, יצאו לעולם תקנות תמ"א 38 ב'.

גרסה מתמרצת של פינוי בינוי
תמ"א 38 ב' היא בעצם פרויקט עתיר בתמריצים לפינוי בינוי של דיירים ממבנים מסוכנים וישנים. פרויקט תמ"א 38 ב מכיל בתוכו את כל התמריצים וההטבות של תמ"א 38 א' נוסף לאפשרות לבנות על אותו שטח מספר רב יותר של יחידות דיור והגדלת שטח הדירות. הפרויקט מאפשר יתרונות עצומים לדיירים וליזמים וביניהם בניין עמיד לרעידות אדמה על פי דרישותיו של תקן 413, שהיא קלה אף יותר מחיזוק מבנה קיים, בניית מרחבים מוגנים בכל דירה שיהיו פתרון נוח בהרבה ממקלט משותף לכל הבניין אותם קל יותר לבנות מחדש ולא להוסיף לדירה קיימת, פתרונות חנייה רשומים בטאבו, כולל אפשרות לחניון תת קרקעי, וכמובן תשתיות חדשות לחלוטין.

עיצוב מודרני אותו מרוויחים הדיירים
בנוסף להטבות שמקבלים יזמים ודיירים בתמ"א 38 ב', חשוב לזכור שהרס של בניין ופרויקט פינוי בינוי כולל בניין מודרני מעוצב וחדש שעומד בכל האיכויות לא רק מבחינת תשתית אלא מבחינת עיצוב ותכנון. הדירות נוחות יותר ונבנות לפי צרכים אקטואליים של משפחה בישראל מה שבתים ישנים לא יכולים לספק.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה