יום שלישי, 4 באפריל 2017

קצת אודות אגזוזים



אגזוזים מרכיבים את מערכת הפליטה ברכב, שמטרתה היא פליטת הפסולת הרעילה מן המנוע, תוך הקטנת מידת הזיהום – הן בתוך הרכב, עבור הנוסעים, והן מחוצה לו, עבור הסביבה. תפקיד נוסף של האגזוזים הוא הקטנת הרעש שמשמיע המנוע. כלומר, אגזוזים מסייעים למעשה להגנת הסביבה ומונעים נזק משמעותי לאיכות החיים כתוצאה מנסיעת רכבים על הכביש. מערכת הפליטה של הרכב מורכבת ממספר רכיבים, רובם – צינורות בגדלים, בצורות ובאורכים שונים. 

טיפול באגזוזים
יש צורך לטפל באגזוז באופן שוטף ולנקות אותו. זאת, כיוון שהאגזוז אוגר בתוכו את כל הפליטות והרעלים של הרכב. אל תתפתו לנסות לטפל באגזוז בעצמכם – רק בעל מקצוע מוסמך רשאי לעשות כן. היעדר תחזוקה של האגזוז עלולה לגרום לחסימתו על ידי הגזים הנפלטים ממנו, לזיהום, לרעש, ולצריכת דלק מוגברת. בשלב מאוחר יותר, האגזוז עלול אף להיסדק. ככל שתשכילו לטפל באגזוז באופן שוטף ובשלב בו הוא עדיין תקין, יימנע הצורך לתקנו או אף להחליפו. 




מדוע חשוב לשמור על תקינותם של אגזוזים ומתי יש צורך לתקנם?
אגזוזים הם רכיב חשוב מאוד שיש להקפיד תמיד על תקינותו. זאת, אף שלכאורה הם אינם קשורים לנהיגה היומיומית ברכב ורובנו לא מרבים להיזכר בהם. אגזוז לא תקין מוביל להפקת אנרגיה פחותה של הרכב, מגדיל את עוצמת הרעש הבוקע ממנו, הופך את הנהיגה ללא נעימה ומזיק גם לסביבה, שסובלת גם היא מרעש ומפליטת רעלים. לאחר שהרכב נמצא על הכביש מספר שנים האגזוזים עלולים להיפגע ואז נדרש לתקנם או להחליפם. אם האגזוז נפל, אם אתם מרגישים שהרכב משמיע רעשים רבים מדיי או מזהם יותר, או, לחילופין, אם אתם מרגישים כי לרכב אין מספיק כוח והוא אינו מטפס טוב בעליות – יש לפנות למוסך ולבדוק, בין היתר, את תקינותו של האגזוז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה