יום שבת, 7 ביוני 2014

מבחני gmat



החשיבות של מבחני  gmat
מבחני gmat פותחו בארצות הברית לשם מיון תלמידים במבקשים להתקבל לתואר שני במנהל עסקים. כיום מקובלת הבחינה בכל רחבי העולם, וגם במוסדות הלימוד המובילים בישראל. מבחני gmat מחייבים לצורך התקבלות ללימודים אלה הכוללים 3700 מסלולים שונים. הבחינה היא בשפה האנגלית והיא נערכת על גבי מחשב. לבחינה שני חלקים עיקריים, האחד מילולי והשני כמותי המחולקים לפרקים שונים, וחלק שלישי שבו נדרש הנבחן לכתוב שני מאמרים אנליטיים. 



מבחני gmat קובעים את העתיד של הנבחנים
מבחני gmat הם בעלי חשיבות עליונה למי שמעוניין להתקבל לבתי הספר המובילים בעולם בתחום זה כאוקספוד באנגליה או קולומביה ו NYU שבניו יורק או הארווארד שבעיר בוסטון. מבחני gmat מיועדים לבחון את רמת האנגלית הנדרשת לשם לימודים אלה וגם את עמידת הלחץ של התלמידים כמנהלים לעתיד, ולכן מבחני gmat קצובים בזמן ולכל חלק בבחינה יש זמן ייעודי. אי עמידה בזמנים מורידה נקודות בציון הסופי של הבחינה גם אם הנבחן ענה נכון על כל השאלות. הבחינה מתבצעת בצורה ממוחשבת כשכל נבחן יושב מול מסך ומקלדת ועונה על השאלות המופיעות לפניו על המסך. בצורה זו יכולה התוכנה לשקלל את הפרמטרים השונים של הנבחנים והיא מעלה לכל נבחן שאלות שונות על פי רמת הקושי שענו עליה עד כה. התוצאות של שני החלקים העיקריים ניתנות באופן מיידי ולאחר שבועיים משקללים גם את החלק של הכתיבה לכדי ציון סופי של הבחינה.
כמו בבחינה הפסיכומטרית גם ציוני מבחני gmat משוקללים לפי הרמה היחסית של כלל הנבחנים באותה הבחינה ולא באופן ישיר למספר התשובות שנענו.
מי שמעוניין בלימודי תואר שני במנהל עסקים במוסדות לימוד יוקרתיים חייב לעבור את הבחינה בציון גבוה במיוחד ולשם כך מומלץ לקחת קורסי הכנה של מבחני gmat המתרגלים את המועמדים בשאלות בסגנון הבחינה, בקריאת טקסטים ובכתיבת מאמרים כנדרש בבחינה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה