יום שני, 30 ביוני 2014

עדשות מגע



לבחור עדשות מגע רכות או קשות?
בבואנו לבחור עדשות מגע, אנו ניצבים מול התבלטות רצינית למדי - האם לבחור בעדשות רכות, או בעדשות קשות? מי שבודק את הקטלוגים של עדשות מגע בחנויות האופטיקה השונות, יעלה שיש הרבה יותר סוגים של עדשות רכות, מאשר קשות. אכן, נראה שהעדשות הרכות מותאמות לרוב האולכוסיה, והעובדה שאפשר גם למצוא עדשות יומיות, שבועיות, חודשיות, עדשות לילה, וכיו"ב - הפכה את השימוש בעדשות הרכות לנפוצה. עם זאת, יש מקרים שבהם גם העדשות הקשות יהיו טובות יותר.

מה היתרונות בכל עדשה?
נתחיל מהיתרונות של עדשות מגע, שהן לרוב מוכרות יותר. מאחר שעדשות אלו עשויות מסיליקון, הן מאפשרות הסתגלות הרבה יותר נוחה. הן פשוטות יותר לענידה, ודורשות פחות אימון ותרגול. העין מתרגלת אליהן במהירות יחסית, והן גם נאחזות היטב בעין. כך למשל, ספורטאים רבים או אנשים שעוסקים בפעילות אינטנסיבית כמו ריקוד נהנים מאד מהעדשות הרכות, שכן אלו אינן יכולות ליפול מהעין. גם המחיר שלהן נמוך יותר, ואפשר כמובן לבחור עדשות חד פעמיות.



עם זאת, עדשות מגע קשות, גם הן בעלות יתרונות מסוימים. ראשית, עדשות אלו מאפשרות מעבר טוב יותר של החמצן, ולרוב עם עדשות מגע אלו, יש פחות סיכון לזיהומים בעין. כמו כן, מדובר על חומר שפחות נוטה להזדהם ולהתלכלך, ולכן הטיפול היומיומי בעדשות הקשות הוא הרבה יותר פשוט, ודורש פחות זמן מהטיפול בעדשות הרכות. העדשות הקשות גם מחזיקות רוב מעמד זמן רב יותר מהקלות, ומשך החיים הממוצע שלהן עומד על שלוש שנים.

מה יכול להתאים לכם?
כאמור, רוב האנשים בוחרים עדשות מגע רכות, בשל המחיר הזול, והעובדה שקל יותר להתרגל אליהן. עם זאת, יש אנשים שמבחינתם עדשות קשות הן דווקא נוחות יותר, ואם הם מחפשים פתרון טוב לטווח הארוך ומוכנים להתאמן על ענידת העדשות - אפשר שעדשות קשות דווקא יהיו טובות יותר עבורם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה