יום שבת, 7 ביוני 2014

על עבירות מין וייצוג משפטי



בין סוגי העבירות שיש כיום, אין ספק כי עבירות מין זוכות ליחס חמור במיוחד לא רק בעיני מערכת המשפט, אלא גם בעיני החברה. יש אף מי שרואה את האנסים כגרועים יותר מסוחרי סמים, גנבים ואף רוצחים. הסיבה לכך היא כמובן שמדובר אכן על מעשה בעל השלכות קשות - ותקיפה מינית של קורבן איננה פשוטה. יחד עם זאת, יש לזכור שגם אדם שחשוד או מואשם בביצוע עבירות מין, זכאי לייצוג משפטי מלא, כמו כל אדם אחר, ויש לכך מספר סיבות חשובות שכדאי להכיר.

חשיבות הייצוג לחשוד
ראשית, יש לצערנו מקרים רבים שבהם אדם מסוים מואשם בביצוע עבירות מין, אך מתברר שכל לאין דברים בגו. לרוב, הדבר מתגלה עוד בשלבי החקירה במשטרה. יש לזכור שבניגוד לכל עבירה אחרת, הרי שבמקרה של עבירות מין, הראיה המרכזית היא העדות של הקורבן. נכון שבחלק מהמקרים יש גם ממצאים פיזיים של ממש, במיוחד במקרים של אונס ומעשה סדום, אך לא תמיד הדבר הוא כך. כמו כן, מאחר שאפשר להתלונן גם מסר שנים לאחר האירוע - לא תמיד יהיו ראיות לכך מעבר לעדות. על כן, חשוב שלחשוד יהיה ייצוג משפטי הולם של עו"ד, שינסה לראות עד כמה בכלל העדות היא מוצקה וברורה.



מעבר לכך, גם אם גובש כתב אישום וההליך עובר לבית המשפט, הרי שהנאשם בביצוע עבירות מין הוא כמו כל נאשם - וחזקה על עורך הדין להוכיח את חפותו. כמובן שבמקרים רבים, מסייע עורך הדין גם ליצור עסקת טיעון עם הפרקליטות, להאשמות מופחתות הרבה יותר, עם עונש מקל.

חשוב שתהיה תמיכה
כאשר אדם מואשם בביצוע עבירות מין, מדבור על תהליך נפשי שאיננו פשוט כלל, והוא זקוק לכל תמיכה שהוא רק צריך. לכן חשוב כבר בשלב הראשון לפנות לעורך דין מקצועי, שיוכל לייצג אתכם בצורה הטובה ביותר שיש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה