יום שני, 30 ביוני 2014

עורך דין תאונות עבודה ומחלות מקצוע



כאשר אנו חושבים לפנות אל עורך דין תאונות עבודה, לא פעם הנטייה הטבעית היא לחשוב שמדובר על גורם שעוזר לנו במדיה ועברנו ממש תאונה מידית - כמו פגיעה ישירה בגוף, תאונת דרכים בדרך לעבודה, וכיו"ב. חשוב מאד להבין כי עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע גם במקרים נוספים, של מה שמכונה מחלות מקצוע. מחלות מקצוע, למרות שאינן תאונות במובן הרגיל של המילה, נכנסות בהגדרה הפרוצדוראלית של החוק לקטגוריה זו, משום שנקבעים עבורן אותם פיצויים ואותם דינים כמו של תאונות העבודה הרגילות.

מהי מחלת מקצוע?
כפי שכל משרד עורך דין תאונות עבודה יבהיר לכם, מחלת מקצוע היא מצב שבו התפתחה אצלכם פגיעה גופנית או נפשית, עקב תנאי העבודה שלכם. מצב זה לא אירע בהכרח ביום אחד או עקב אירוע אחד, אלא עקב חשיפה ממושכת לתנאי העבודה שלכם. כך למשל, עורך דין תאונות עבודה מייצג לא פעם אנשים שעבדו באזור עבודה רועש במיוחד, ולא קיבלו את תנאי ההגנה המספקים. השמיעה שלהם לא הפסיקה או נחלשה ביום אחד - אלא מדובר על תהליך ארוך של חודשים או אפילו שנים, ורק לאחר זמן רב התברר כי מדובר בעצם על מחלת מקצוע לכל דבר - ואותו אדם זכאי לפיצויים ממקום העבודה שלו. 


עורך דין תאונות עבודה יכול לסייע כמובן גם במקרים נוספים של מחלות מקצוע - כמו למשל בחשיפה של עובדים לחומרים כימיים או ביולוגיים שמסוכנים לגופם באופן ממושך. גם אנשים אשר יכולים להיחשף למראות קשים בעבודה או ליחסים לא בריאים עם קולגות ומנהלים, ועקב כך מפתחים מחלה נפשית - יכולים להיות מוכרים ככאלו עם מחלות מקצוע.

לשים לב לרשימה
לא כל פגיעה ממושכת במקום העובדה מוגדרת בהכרח כמחלת מקצוע, וחשוב לברר זאת מראש עם עורך דין תאונות עבודה. איך יודעים זאת? המדינה מפרסמת רשימה קבועה של מחלות מקצוע שהיא מכירה בהן - וכך עורך הדין שלכם יוכל לסייע לכם להוכיח את המקרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה