יום שבת, 7 ביוני 2014

לימודי צילום



לימודי צילום מקצועיים
לימודי צילום מקצועיים שונים באופיים מלימודי צילום לחובבים. בעוד בלימודים לחובבים שמים את הדגש יותר על השימוש במצלמה ובטכניקות השונות שהמצלמות הדיגיטליות מאפשרות לצלם, הרי שלימודים מקצועיים מתבססים על ידע עיוני נרחב בתחומי אמנות שונים. צילום נחשב לאמנות וגם אנשים המעוניינים לעשות קריירה בתור צלמי חדשות או טבע לומדים את יסודות האמנות והאסתטיקה על ידי לימודי אמנות מתחומי הציור, הפיסול, העיצוב וכדומה. לימודי צילום מקצועיים משלבים בין לימודים עיוניים נרחבים ולימודים מעשיים.
לימודי צילום ותוכנית הלימודים
תוכנית הלימודים של לימודי צילום בבתי ספר מקצועיים כדוגמת בצלאל, מנשר ומקומות נוספים, מתחילים בלימודי תורת צילום ובמקביל לומדים את תולדות האמנות והעיצוב ואת תולדות הצילום תוך התבוננות וניתוח של צילומים מחשובי הצלמים בעולם. במקביל לומדים התלמידים גם את אומנות השימוש במצלמה, את תורת הצבעים והאור ובשלבים מתקדמים יותר מתמקדים בלימודי תאורה לצילומי שחור לבן וצבע. הלימודים כוללים תרגילים מעשיים רבים וכיום נעשה שימוש נרחב בתוכנות גרפיקה רבות כדי לעצב את הצילומים בצורה הרצוייה. הלימודים כוללים גם לימודי אסתטיקה והם מיושמים בתרגילים המעשיים שהתלמידים נדרשים להגיש בעת הלימודים.


לימודי צילום מקצועיים מתקיימים במשך שלוש או ארבע שנים שבמסגרתם מתנסים התלמידים גם בצילום וידאו ומבע חזותי בתנועה.
איפה לומדים
בארץ ישנם בתי ספר מקצועיים רבים לצילום וכן כמה מוסדות ללימודים גבוהים המאפשרים לימודי צילום באופן מקצועי. בית הספר הידוע ביותר בארץ לצילום הוא בצלאל שנמצא בירושלים המשלב את לימוד כל האמנויות במקום אחד ומאפשר לתלמידים להתנסות בתחומי לימוד שונים. לימודים אקדמאים לצילום נמשכים כארבע שנים שבמסגרתם מוענקים לתלמידים כל הכלים הנחוצים על מנת להתחיל לעבוד כצלמים מקצועיים בתחומים שונים ומגוונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה