יום שישי, 10 בדצמבר 2010

ריהוט מוסדי

ריהוט מוסדי הוא מונח כללי רחב לכל סוגי הריהוט המשמשים מבנים ציבוריים, או פרטיים, הקשורים והמיועדים לקהל הרחב. ריהוט מוסדי נמצא במקומות כמו מסעדות, בתי קפה, מפעלים, משרדים, מרפאות, בתי ספר, אכסניות, חדרי מלון, מעונות סטודנטים, אוניברסיטאות, וכדומה. 

הריהוט המוסדי הוא בדרך כלל ריהוט אחיד, הכולל כורסאות, שולחנות, לוחות עץ, כיסאות, ארונות, וברוב המקרים אין בו עיצובים מרשימים במיוחד, או יוקרה, והוא מינימליסטי ביותר. בשנים האחרונות הדרישה לריהוט מוסדי מודרני גוברת, עקב המודעות הרבה של אנשים לעיצוב איכותי, ופני הריהוט המוסדי משתנות ללא היכר.


ריהוט מוסדי מודרני
הריהוט המוסדי עבר מהפיכה של ממש ושדרוג בשנים האחרונות, בעיקר עם כניסת מפעלי ההייטק לתמונה, והדרישה לריהוט רב ותואם, אך עם זאת מודרני ולא ארכאי (כיסאות ושולחנות מעץ פשוט, כמו שזכור לנו מספריית בית הספר או האוניברסיטה) לא ולא, כיום מטרתו של הריהוט המוסדי הוא למשוך את העין ואת הלקוח, ולהשרות עליו אווירה של מקצועיות, יוקרה ואמינות, ולשם כך, העיצוב בריהוט הכולל – מושקע, גם מחינת החומר (שלרוב יהייה עשוי מפלסטיק), וגם מבחינת הצבעוניות שלו – שימוש בצבעים ירוק, כתום, כחול, לבן, הבולטים מאוד ומשירם אווירה צעירה ורעננה. 

ריהוט מוסדי מודרני

מגמות צבע ועיצוב בריהוט המוסדי
ריהוט מוסדי של ימינו הוא אמנם פשוט, אך ניכרת מגמה של עיצוב אחר, מודרני יותר, ברהיטים הנמכרים כיום בשוק, ושימת דגש על צבעוניות מתאימה. אם פעם היה הצבע החום שולט, כיום ניתן לומר בוודאות שהצבעים הקרירים יותר פופולאריים  בשוק, וכל חברה צעירה שפותחת את שעריה החוצה, תתהדר בכיסאות ירוקים נועזים, או בשולחנות כתומים, לבנים או כחולים, דבר המשרה אווירה צעירה, המושכת צעירים לעבוד בחברה. דבר זה ניכר בעיקר בחברות הסלולאר והאינטרנט, המעסיקות צעירים רבים ורוצים להיכנס לאותו הראש, על מנת שצעירים אלה ירגישו בבית. 
 
דגשים לרכישת ריהוט מוסדי
בבואכם לרכוש ריהוט מוסדי, בין אם אתם אחראים על מעונות סטודנטים חדשים שמתפתחים, או בעלי עסק המעסיק מאות אנשים, עליכם לחשוב בכובד ראש על רכישת ריהוט מוסדי שיקל על העובדים או הסטודנטים, מבחינת נוחות. 

כדאי לחשוב על רכישת כיסאות ארגונומטריים, לשמירה על הגב, לאנשים שישבו זמן ממושך, בלמידה או מענה טלפוני. כמו כן סביבת עבודה נוחה, חוסכת זמן רב, ולכן כדאי לשקול לרכשו רהיטים ושולחנות בעלי מרחב, למניעת אי- סדר. רכישת מדפים, או ארוניות לאיחסון, ובאופן כללי כדאי להיוועץ עם איש מקצוע, שינחה אתכם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה