יום שישי, 10 בדצמבר 2010

טיול בפירנאים

מידע כללי - הרי הפירנאים : 
 

הרי הפירנאים הם רכס גבוה של כ – 2500 עד 3400 מטרים אשר מתפרסים על פני 450 קילומטרים, רוחבם הוא בין 70 ל – 100 קילומטרים והם נמתחים מן הים התיכון ועד הים האטלנטי. ההרים משמשים כגבול טבעי בין צרפת לספרד ובשל הקושי הרב בחצייתם הם הפכו לאזור מדולל אוכלוסייה בו האוכלוסייה הקיימת היא נבדלת מכל שאר ספרד.
טיול בפירנאים מספק נקודת מבט רחבה על חבל ארץ קטלוניה המפורסם מנקודת מבט תרבותית, מדובר על אזור טבעי ייחודי בו הנופים הם מהיפים בעולם. מרבית הרי הפירנאים בנויים סלע גיר ודולומיט ומעליהם יש יערות וצמחייה אלפינית נמוכה. העונה המומלצת ביותר לטיול בפירנאים היא יוני ספטמבר בה מזג האוויר אידיאלי.

מדוע טיול בפירנאים מומלץ ?

ראשית, חבל ארץ זו היא המתויירת ביותר בעולם. בכל שנה פוקדים עשרות מיליונים של תיירים את אזור זה, רובם כמובן מגיעים לערי החוף, לברצלונה ולאיים השונים אך רבים מהם גם מגיעים לערוך טיול בפירנאים אשר נחשבים לאחד מרכסי ההרים היפים בעולם.



למרות שאזור זה נחשב למוקד משיכה של תיירים רבים הוא בכל זאת הצליח לשמור על הטבע הנדיר שלו, אורח החיים השקט והנופים המרהיבים. כמו כן, במרבית הזמן הפסגות של הרי הפירנאים מושלגות, מדובר במחזה מרהיב ובייחוד לאוהבי השלג למיניהם.

מהם אתרי התיירות המומלצים ביותר בעת טיול בפירנאים ?

באזור ניתן לבקר בפארקים הלאומיים השונים כגון פארק אורדסה ופארק אגואס טורטס המפורסם בו תוכלו לחזות בריכוז גדול במיוחד של הרי קרן מחודדים, קרקסי קרחוניים ואגמים גבוהים. חשוב לדעת : הכניסה לפארק עם הרכב אסורה בהחלט בשל הצורך להגן על הטבע במקום. פארק מומלץ נוסף הוא פארק גברני בו תוכלו לחזות במפל הגבוה ביותר באירופה אשר גובהו הוא 430 מטרים.

טיול בפירנאים


עוד מימי הביניים חלב ארץ נו נחשבה לבעייתי למגורים ולכן יש אוכלוסייה קטנה במיוחד שחייה במקום, עובדה זו מאפשר לתיירים להציץ בחיי תושבי ספרד. הסגנונות האומנותיים באזור שונים מכל מקום אחר בספרד, הניב גם כן שונה וכך גם התפתחה לה תרבות חדשה לחלוטין. מומלץ לטייל בכפרים בסביבה ואם ניתן אז לשכור חדר ללילה באחד מהם במקום לישון במלון.
לאחר טיפול בפירנאים ניתן לתת גיחה קצרה אל העיר ברצלונה לפני שחוזרים לארץ, ליהנות מהחופים הנקיים שלה, מחיי הלילה, מפסטיבלי הרחוב הייחודיים ומהארכיטקטורה המפורסמת של העיר. 

תגובה 1:

  1. אטרקציות תיירות ונופש בחו"ל
    http://edentravelworld.blogspot.com

    השבמחק