יום חמישי, 16 בדצמבר 2010

עומר שושני - הכנת סטייק


עומר שושני – איך מכינים סטייק

עומר שושני הוא שיף ידוע מאזור הצפון. מדי כמה שבועות, אנו שמחים להביא לכם כתבה שלו בתחום האוכל והקינוחים. הפעם עומר שושני ייתן לנו כמה טיפים בסיסיים בנושא בשרים ועשייתם. עומר שושני נחשב למומחה בתחום הסטייקים ואנשים מכל הארץ נוהרים כדי לאכול אצלו. ישראלים אוהבים סטייקים טובים. יאללה מתחילים.

נתח בשר איכותי
סטייק טוב מתחיל בנתח האיכותי. ברמת הגולן יש לנו בשר טרי נהדר. לא כמו של ארגנטינה, אבל באיכות הכי גבוהה שתמצאו בארץ. לפני הכנת ארוחת בשרים, יש לגשת אל קצב איכותי ולקנות סטייקים טריים. אם אתם הולכים לסופר (טעות), תשתדלו כמה שניתן לקנות "בשר אדום" או משהו שמזכיר בשר טרי.



איזה נתח מהפרה כדאי לבחור

זה כבר הפך לקלישאה, אבל עבור חובבי בשר קיים בעולם רק נתח אחד: אנטריקוט. בשר פילה פשוט לא מתאים לסטייק. אין בו מספיק שומן והוא לא מספיק עשיר בטעמים. סטייק אנטריקוט עבה הוא הנתח המושלם עבורכם.

ההכנה פשוטה מאד

קודם כל סוגרים את הסטייק על אש חמה. אפשר לשים מעט חמאה או שמן זית, זה עוזר לסגור אותו. רצוי להשתמש במחבת כבדה שאוגרת הרבה חום ולשים על חום גבוה. בגדול 2 דקות לכל צד אמור להספיק לנו. לא צריך לחתוך את הסטייק ולא צריך לבדוק יותר מדי, פשוט לראות בעין שהגענו אל צבע יפה ושחום.

שלב 2 – תנור

בשלב השני שמים את הנתח בכלי מתחת ומכניסים לתנור לעוד 3 דקות על חום 150. הבישול הנוסף עוזר לסטייק להיעשות עוד קצת מבלי לייבש אותו, זו השיטה של עומר שושני. שכן סגרנו אותו לפניכן בטיגון.

שלב 3

מוציאים את הסטייק אל קרש החיתוך, נותנים לו עוד 3 דקות להתקרר מעט ואז חותכים. ניתן להגיש ברצועות או בחתיכה אחת גדולה, רצוי בתוספת צ'ימיצ'ורי. אגב במהלך ההכנה רצוי להוסיף מלח גס בלבד. אין  צורך לטבל בשר אדום טרי – הוא פשוט טעים כמו שהוא.

בתיאבון!

עומר שושני – מתכוני בשרים
עומר שושני הוא שף המתמחה בין השאר בבשרים. עומר שושני מקפיד לקנות את הבשרים שלו היישר ממשחטות ברמת הגולן, ולכן הבשרים שלו טעימים כל כך. בשבועות הקרובים נפרסם כתבה נוספת אודות חוות הבקר ברמת הגולן. עומר שושני יסביר מהם סוגי הבקר שקיימים ואיך כל סוג משפיע על הארוחה שלנו. עומר שושני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה