יום שלישי, 19 באוקטובר 2010

קלפי טארוט


ישנם סוגים שונים של קלפי טארוט
קלפי טארוט קיימים כבר כשש מאות שנה בתרבות המערבית, והם עברו גלגולים רבים מאוד עד למעמד שלהם היום. מדובר בחפיסה של 78 קלפים מסוגים שונים, כאשר על כל אחד מן הקלפים יש ציור אחר. שילוב של מספר קלפים בצורה אקראית מעיד על ניבוי מסוים כלפי האדם שמבקש שיקראו לו בקלפים וכיוצא בזה. 
תפקידם הראשוני של קלפי הטארוט היה ניבוי, הם לרוב הוזמנו על ידי אנשים מן המעמדות הגבוהים, בזמנים טובים כאשר התחושה הייתה שצריך ניבוי. עם השנים התפתחו הקלפים, וכיום הם מייצגים רוח נבואית שונה.
קלפי טארוט

קלפי טארוט והמערכות המרכזיות
הסוגים השונים של קלפי טארוט מחולקים בכל מיני קטגוריות, כאשר הראשונה היא חלוקה לשתי מערכות משמעותיות, כאשר אחת היא מערכת עיקרית והשנייה היא מערכת משנית. לכל אחת מן המערכות יש את הקלפים המיוחדים שלה, שהסידור שלהם נותנים לקוראים בקלפים את האינדיקציה לגבי השאלות שהם נשאלים וצריכים לענות עליהם בעזרת אותם קלפי טארוט.

המערכות הללו אינן תמיד ידועות למי שמגיעים לקריאות בקלפים, אך כל מי שעוסק בקריאה בקלפים יכול להבדיל בין הארקנה הגדולה, שמשמעותה הסודות הגדולים ובין הארקנה הקטנה, שמשמעותה הסודות הקטנים.

הציורים הנבואיים והדימוי העצמי
כל קלף בחפיסת קלפי טארוט הוא בעל ציור אחר ומשמעותו היא שונה. כאשר הקוראים בקלפים מניחים את הקלפים עצמם בינם ובין הלקוחות שלהם, הם מסדרים את הקלפים בצורה אקראית על השולחן לאחר שהקלפים עורבבו ולא משנה כיצד הקלפים התערבבו להם בחפיסה, כל סידור שלהם יספר את הסיפור של האדם, את הנבואה עליו.

כיום לא נהוג לנבא לאדם מה הולך לקרות לו, אלא מקובל לפתוח קלפי טארוט על מנת לבחון את הפנימיות של האדם. האדם המודרני מחפש את המשמעות לקיום שלו, וקלפי הטארוט הם כלי שרבים מאמינים בו כי הוא יכול להסביר לאדם את המהות האמיתית שלו ולמפות לו את הפנימיות האישית שלו.
לכל קלף טארוט משמעות אחרת

 ניתוח פסיכולוגי וטיפולי
 בקלפים בכלל היום משתמשים לטובת ניתוחים פסיכולוגיים וסוציולוגיים. מאז קלפי הטארוט הומצאו עוד סוגים רבים של קלפים המיועדים לעזור לניתוח האופי של האנשים. באמצעות הסוגים השונים של קלפי הטארוט ניתן לבסס שיטות טיפוליות רחבות היקף, שמבוססות לא מעט על שיתוף הפעולה של האדם בפריסת הקלפים, כחלק מן הדרך שבה הוא רואה את הקלפים המסודרים מבחינה אקראית מולו. הניתוח האישי הוא גם חלק מן האמונה שיש לקלפים את היכולת להיות לעזר רב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה