יום ראשון, 10 באוקטובר 2010

דם טבורי


דם  טבורי – מה אפשר לרפא בעזרתו

בעזרת דם טבורי אפשר לרפא מחלות רבות, חלקן מוגדות כחשוכות מרפא. בכל דקה נולד תינוק חדש ונוצרים חיים חדשים, בכל דקה נוצרת גם אפשרות להצלת חיים. כיום מעריכים החוקרים כי דם טבורי מסוגל להציל ולרפא כשבעים מחלות.

הטכנולוגיה והמחקר מתפתחים כל יום, ולכן חוקרים מעריכים כי דם טבורי יוכל בעתיד לרפא הרבה יותר מחלות. החוקרי מקווים כי הדם הטבורי ירפא את חולי הלוקמייה, את הסובלים ממחלת הסוכרת, אלצהיימר ועוד. תאי הגזע המופקים מדם הטבורי ישמשו גם כתחליף להשתלת איברים. במאמר זה אביא בקצרה מידע אודות הריפוי באמצעות הדם הטבורי.


דם טבורי – מה נוכל לרפא בעזרתו?

  • שיתוק מוחי -  חוקרים רבים טוענים כי דם טבורי עשוי לרפא ילדים הסובלים משיתוק מוחין. מקס, ילד בן שש, הוא אחד מסיפורי ההצלחה. בזמן הלידה עבר מקס שבץ מוחי ומאז הוא סבל משיתוק מוחין. הוא טופל באמצעות תאי הגזע שלו שהופקו מהדם הטבורי, ולדברי הרופאים חלה התקדמות משמעותית במצבו.

  • שיפור הראייה – אליו בורגוס, ילד שסבל מעיוורון כתוצאה מחוסר התפתחות תאי הראייה, טופל בהצלחה בעזרת תאי הגזע אשר הופקו מהדם הטבורי שלו. הטיפול נערך בסין והתוצאות מלמדות כי ראייתו משתפרת ותאי הראייה מתפתחים.

  • סוכרת מסוג 1 -  ילדים הסובלים מסוכרת קיבלו במשך שנים עירוי המורכב מתאי הגזע שלהם שהופקו מהדם הטבורי. הרופאים העוקבים אחרי הטיפול טוענים כי תאי הגזע מאטים את ההתקפה החיסונית והצורך בהזרקת אינסולין פוחת .

  • ריפוי של מחלות לב וכלי דם – ניסוי חדיש נערך על חולים שעברו התקף לב וכתוצאה מההתקף נוצרה צלקת ברקמת הלב. הזרקת תאי גזע שיקמה את שריר הלב ושיפרה את תפקודו.

  • השתלות – אם ייווצר מצב בעתיד שבו התינוק התורם או קרוב משפחה יזדקקו להשתלת תאי גזע או למוח עצם, מרב הסיכויים כי דם טבורי שהופק מאחד מבני המשפחה יתאים יותר וימנע את הצורך בחיפוש אחרי תורמים זרים. תאי גזע המופקים מהדם הטבורי הם תאים שטרם התמיינו ולכן הם יכולים להתאים את עצמם לאיברים  שונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה