יום שישי, 28 באוקטובר 2016

ניקוי DPF



מה זה DPF?
מערכת DPF היא מערכת לסינון חלקיקים ברכב שבו יש מנוע דיזל. DPF הן ראשי תיבות של המילים Diesel, Parituclate ו- Filter, כלומר מסנן חלקיקים למנוע דיזל. מסנן החלקיקים עובד בצורה הבאה: המסנן אוגר בתוכו את חלקיקי הפיח המזהמים שפולט רכב בעל מנוע דיזל, ובכך מונע את פליטתם לסביבה. אם כן, אתם וודאי מבינים כבר כעת כי ניקוי DPF הוא תהליך חשוב מאוד על מנת לשמור על תקינות הרכב והימנעות מפליטת מזהמים לסביבה. אז כיצד מתבצע ניקוי DPF?

ניקוי מסנן החלקיקים שלכם
ישנן 2 דרכים לנקות את מסנן החלקיקים, השיטה הפאסיבית והאקטיבית. נתחיל בשיטה הפאסיבית: השיטה הזו היא השיטה הרגילה מכיוון שהיא אינה מצריכה פעולה של הנהג או של מחשב הבקרה ברכב. מסנן החלקיקים אוגר עוד ועוד פיח מזהם, וכאשר הרכב במהלך נסיעה מגיע לטמפרטורה של 350 מעלות ועד 600 מעלות, הפיח המזהם נשרף לאפר שמזהם פחות. לעומת זאת, השיטה האקטיבית מתבצעת כאשר מסנן החלקיקים אגר הרבה מאוד פיח (סביבות 45% מכושר הכיבולת שלו) או כאשר אין מספיק חום על מנת לשרוף את חלקיקי הפיח המזהם. או אז, יבצע מחשב הבקרה על המנוע את הפעולה הבאה- הוא יפקוד עליו להזריק עוד דלק בכל הזרקה, ובנוסף למנוע את מיחזור גזי הפליטה. פעולות אלה יגרמו להתחממות גדולה של מערכת הפליטה שלכם (האגזוז) ובכך יגרמו לשריפת הפיח ולהפיכתו לאפר.




מדוע חשוב לשמור על ניקוי DPF תקין?
אם לא נשמור על ניקוי DPF ברכבנו בצורה תקינה, אנו עלולים לגרור שלל תקלות ובעיות ברכב שיעלו לנו כסף רב לתיקון. ברגע שאתם מזהים שברכב יש בעיה כדאי לפנות כמה שיותר מהר למוסך מורשה על מנת לטפל בנזק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה