יום שלישי, 4 באוקטובר 2016

תרומת אוכל לנזקקים -תנו להם לחיות בכבוד



בישראל ישנם נזקקים רבים אשר לא יכולים לממן לעצמם מזון, אפילו הבסיסי ביותר. אנשים אלו עומדים מדי יום מול מקרר ריק. כאשר מדובר במשפחות, המצב קשה אף יותר כי יש גם ילדים להאכיל. כדי לשפר את המצב של הנזקקים בישראל, קמו עמותות רבות אשר כל מטרתן היא לתת להם לחיות בכבוד. אחד מהדברים החשובים ביותר שהעמותות הללו עושות הוא תרומת אוכל לנזקקים. זוהי עבודת קודש של ממש שמאפשרת לאנשים האלו לחיות בצורה נורמטיבית ככל הניתן.




תרומת מזון – כל אחד יכול
תרומת אוכל לנזקקים היא דבר שמקובל כיום בכל שכבות החברה. העמותות העוסקות בכך משקיעות משאבים רבים בפרסום של ימי התרמה. בימים אלו, כל אחד יכול לתרום את חלקו, גם אם מדובר בעשרה שקלים בלבד מהכיס וגם אם מדובר באלפי שקלים. מעבר לתרומה של כסף, ניתן להעביר פריטי מזון לעמותות בנקודות קבועות, בעיקר בסופרמרקטים. קנייה של כמה מוצרים יבשים כמו אורז, קטניות, קמח ושימורים והעברתם לנזקקים היא בעלת השפעה עצומה, והיא יכולה לסייע לאדם רעב לאכול במשך כמה ימים. עוד דרך מקובלת לתרומת אוכל לנזקקים היא באמצעות העברה של מזון שנשאר בחדרי האוכל לעמותות השונות. דבר זה גם מונע זריקה של אוכל רב שהוא טרי וטוב, וגם מאפשר להאכיל מאות אנשים ביום. אם יש בבעלותכם עסק עם חדר אוכל, כדאי לכם לשקול את תרומתו לבתי תמחוי או לעמותות.



שמירה על חוסן חברתי
הרצון של כולנו הוא שיהיה שוויון בין כל האנשים בחברה. אולם, כאשר אדם לא אוכל בצורה ראויה הוא אינו יוצא מאותה נקודת פתיחה כמו אנשים שבעים. תרומת אוכל לנזקקים יכולה ליצור שוויון הזדמנויות טוב יותר עבור אנשים מעוטי יכולת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה