יום רביעי, 28 בספטמבר 2016

פינוי בינוי



הסבר קצר ורקע על מה שמכונה פינוי בינוי, ועל מה שעומד מאחורי תהליך זה
תהליכי פינוי בינוי הם תהליכים ששייכים לתחום ההתחדשות העירונית, כאשר למעשה מדובר בתהליכים שהמטרה שלהם היא משולשת – מבחינת היזם, מדובר בתהליכים בהם ניתן לבנות בניינים גדולים ויוקרתיים באזורים זולים יחסית ולקצור רווח רב, מבחינת הדיירים מדובר באפשרות יקרת ערך לשדרג משמעותית את איכות החיים, ומבחינת הרשויות המקומיות מדובר בתהליכים שעושים מתיחת פנים למראה של שכונות מיושנות. כעת, כשמבינים מה עומד מאחורי תהליכים אלה, אפשר להבין כיצד הם בדיוק מתבצעים ומהם היתרונות שלהם.

אז איך זה בדיוק מתבצע, ומדוע מדובר בתהליך רלוונטי עבורכם?
כפי שבטח ידעתם או הבנתם מהשם של תהליך זה, פינוי בינוי הוא תהליך שבו הדיירים הקיימים בבניין ישן מפונים מהדירות שלהם, ונבנה בניין חדש במקום. תהליך הפינוי הוא החלק המסובך ביותר של תהליך זה, כאשר על היזם לשלם שכר דירה וארנונה על הדירה הישנה למשך כל תהליך הבנייה לדיירים הישנים, ולמצוא להם פתרון דיור אלטרנטיבי ומתאים להם באופן זמני. למרות שמדובר בתהליך לא פשוט לכל הדעות, בסופו של התהליך לדיירים יש יתרון עצום שהופך את התהליך כולו לרלוונטי – קבלת נכס בערך גדול מהנכס הישן, עם רווח נקי של ההפרש בין שני הנכסים. עם זאת, לא רק עבור הדיירים עצמם מהווים תהליכי פינוי בינוי אפשרות רלוונטית.

אם אתם רוצים לשדרג את איכות החיים שלכם או אם אתם מחפשים דירה להשקעה – כדאי לחפש אפשרויות בתחום
גם אם אתם מחפשים דירה להשקעה, תהליכי פינוי בינוי הם הזדמנות שחשוב מאוד להכיר. דרך תהליכים אלה ניתן לרכוש דירות חדשות במחירים נמוכים יחסית בשל האזור המיושן – מתוך הבנה שאזורים אלה עוברים התחדשות ומתיחת פנים, וערך הדירות יעלה משמעותית תוך זמן לא רב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה