יום שלישי, 13 בספטמבר 2016

תהליכי התחדשות עירונית



הסביבה העירונית שבה רובנו חיים היא סביבה שעוברת תהליכים של התחדשות והתפתחות
רוב האנשים בעולם המערבי כולו, ובמדינת ישראל בפרט, חיים בסביבה עירונית צפופה יחסית. הרוב המכריע של תושבי מדינת ישראל חיים באזורים העירוניים המרכזיים של גוש דן ושל סביבת ירושלים, ובמקרים רבים אזורים אלה מבוססים בחלקים גדולים מהם על שכונות ישנות למדי, ועל בנייה שלא עומדת בתקנים המודרניים של בטיחות ושל איכות חיים. משום כך, קיימות אפשרויות רלוונטיות ביותר של תהליכי התחדשות עירונית דרך תמ"א 38 או פינוי בינוי – וכעת נסביר בדיוק מה הדבר אומר.

על תהליכי תמ"א 38, שמהווים את הבסיס לתהליכי התחדשות עירונית
תמ"א 38 היא למעשה תוכנית המתאר הארצית להתגוננות מפני רעידות אדמה, שמטרתה היא פשוטה למדי – להביא את הבנייה המיושנת בישראל לסטנדרטים מודרניים של מיגון מפני רעידות אדמה עם חדרים אטומים ובנייה מתאימה של יסודות בניין. במסגרת תהליך זה, מאושרים שיפוצים שונים שזו מטרתם, ועל הדרך ניתן דרך תוכנית זו גם לשפץ את הבניין כולו ולשפר משמעותית את איכות החיים של כלל הדיירים – עם הקלות משמעותיות מבחינת אישורים. התחדשות עירונית מיושמת בצורה הפשוטה ביותר דרך תהליכים אלה, כמו גם דרך תהליכים של פינוי בינוי – התחדשות עירונית דרך הריסה של בניינים ישנים ובניית בניינים חדשים ומודרניים, עם הטבות וזכויות לדיירים הקיימים בבניין שנהרס.

כשאתם משפצים את סביבת המחייה שלכם, אתם צריכים שירות ברמה הגבוהה ביותר
תהליכי התחדשות עירונית הם תהליכים שעבורם נדרש שירות ברמה הגבוהה ביותר – בין אם מדובר בשיפוצים של תמ"א 38 ובין אם מדובר בתהליכי פינוי בינוי, מדובר בתהליכים שעבורם נחוצים אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר משלב התכנון ועד שלב הביצוע. אנשי מקצוע שכאלה מגיעים אך ורק דרך שירותים המתמחים בתחום באופן מיוחד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה