יום רביעי, 14 בספטמבר 2016

הפקה מוזיקלית



קצת על הפקה מוזיקלית
הפקה מוזיקלית היא העיבוד הסופי של השיר, לאחר שהוקלט על ידי זמר וכלי הנגינה. מדובר על חיבור של כלל האלמנטים המוזיקליים בשיר – הקולות, הנגינה, הקצב ואלמנטים מוזיקליים נוספים (לדוגמא – צלילי סינתיסייזר). ההפקה המוזיקלית היא מה שהופך בסופו של דבר את השיר ליצירת אומנות מיוחדת. הפקה מוזיקלית דורשת ידע טכני נרחב, בנושאי הקלטה, שימוש במוזיקה, התנהגות של קול ושימוש בתוכנות מוזיקה ממוחשבות. בנוסף, על מנת להפיק מוזיקה בצורה מוצלחת צריך גם פן אומנותי חזק, חיבור למוזיקה ושמיעה אקוסטית.




תנאי קבלה ללימודי הפקה מוזיקלית
לימודי הפקה מוזיקלית משלבים בין ידע טכני נרחב לכישרון מוזיקלי. על כן, כדי שסטודנט יוכל ללמוד הפקה מוזיקלית עליו להיות בעל ידע בסיסי באנגלית, מחשבים והבנת הנקרא, מחשבים והבנת הנקרא. מלבד זאת על המועמד להיות בעל שמיעה מוזיקלית וטונציה מתאימה אשר תאפשר לו לעבוד עם מוזיקה בצורה העדינה ביותר. תהליך הקבלה ללימודי ההפקה המוזיקלית משתנה בין מוסד למוסד, אך ברוב המקרים מדובר בתהליך הכולל מבחנים עיוניים, מבחני שמיעה וראיונות.

תוכנית הלימודים ותיאור המסלול
תוכנית הלימודים של לימודי הפקה מוזיקלית היא תוכנית נרחבת ומעיינת. במסגרת לימודי הפקה מוזיקלית לומדים מועברים שלושה סוגים של תחומים – לימודים תיאורטיים, לימודים פרקטיים וברוב מוסדות הלימוד ישנו גם פרויקט. במסגרת הלימודים התיאורטיים לומדים הסטודנטים על מוזיקה, תהליכים במוזיקה, תולדות המוזיקה ועוד. בנוסף הם עובדים על פיתוח השמיעה המוזיקלית. במסגרת הלימודים הפרקטיים לומדים הסטודנטים על הציוד הטכני של אולפן ההקלטות, כדי לתפעל אותו ולתחזק אותו. הלימודים הפרקטיים כוללים גם עבודה עם תוכנות מוזיקה מתקדמות. כמובן שהלימודים הפרקטיים כוללים גם שעות תרגול רבות, שהן חובה מבחינת המערכת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה