יום שישי, 20 בדצמבר 2013

טיפול פסיכולוגי



טיפול פסיכולוגי בעידן המודרני
איך שלא נביט על כך נגלה כי לא תמיד קל לאנשים לקבל את ההחלטה שהם רוצים ללכת לטיפול פסיכולוגי, אך האמת היא, כי בסופו של דבר נראה כי יש שלבים בחיים אשר בהם טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לא מעט. הטיפול הפסיכולוגי הוא בדרך כלל פגישות אשר מקיים המטופל עם פסיכולוג, ועל ידי השיחות הללו מתבהר יותר מה צריך לעשות ואיך יש לטפל בדברים הלכה למעשה.

טיפול פסיכולוגי

מתי יש ללכת לטיפול
אין חוק אשר קובע מתי יש להתחיל טיפול פסיכולוגי כזה או אחר, ולמען האמת אנשים לעיתים מתמהמהים לא מעט עם ההחלטה הזאת בסופו של דבר. בדרך כלל זה לא פשוט להתחיל טיפול פסיכולוגי כיון שצריך למצוא פסיכולוג טוב, כיוון שזה עולה כסף וגם כיוון שזו התמודדות רגשית אשר לא תמיד מתאימה לכולם. על כן ההחלטה לפעמים לוקחת זמן, אך בהחלט ניתן לראות כי מהרגע שבו מתחיל הטיפול, אפשר להתחיל להרגיש שיפור בחיי היום - יום.

באיזה תחומים הטיפול יכול לעזור לפונים?
טיפול פסיכולוגי יכול לעזור בתחומים רבים כאלה ואחרים, בין אם הבעיה היא בנושא של קבלת החלטות, בנושא של הלימודים, העבודה או ניהול חיי המשפחה. לעיתים דווקא העובדה שמדברים עם אדם אינו שייך לסיטואציות השונות, זה מה שגורם לכך שאותו אדם יוכל לעזור לנו ולסייע לנו בתהליך כולו. אומנם זה לא קל ולא מייד אפשר לבטוח באדם אשר מולו יושבים ושהוא על תקן המטפל, אך חשוב לומר כי עם הזמן ועם התקדמות הטיפול ניתן בהחלט לראות כי הדברים משתפרים בסופו של דבר אט אט.

האם טיפול פסיכולוגי נחשב יקר?
אין ספק שלשלם על טיפול פסיכולוגי זה לא עניין של מה בכך. יחד עם זאת, יש היום מסגרות שונות שנותנות מימון מלא או חלקי לטיפול כזה, ובנוסף לכך, לא כל הפסיכולוגים גובים מחירים גבוהים מידי. לכן חשוב לשאול מראש, עוד לפני הפגישה הראשונה, כמה זה עולה, כיוון שכך אפשר למנוע בזבוז זמן וגם אי נעימויות שעלולות להיווצר בדרך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה