יום שבת, 14 בדצמבר 2013

שעת חירום



הקמת צוות שעת חירום להתמודדות יעילה ורגועה יותר עם משברים

מצבי חירום הם לא בדיוק דבר שנעים לנו לחשוב עליו בעיתות בהן הכל רגוע סביבנו מטבע הדברים. יחד עם זאת, אל לנו לטמון את ראשנו בחול חלילה, ויש להיערך כנדרש לכל מצבי החירום השונים אשר עלולים להגיע מתי שהוא על מנת למזער נזקים שונים כאלה ואחרים מטבע הדברים. במצבי חירום רובינו מבולבלים, חוששים, חרדים, כל שיקול הדעת שלנו מטושטש ואנחנו לא יודעים כיצד לפעול בכלל. כיצד הקמת צוות שעת חירום יכולה לסייע להתמודד עם המשבר? המאמר יעסוק בשאלה זו.

על חשיבותו של צוות לשעת חירום ועל תפקידיו השונים ברגע משבר
שעת חירום מחייבת היערכות הולמת לקראתה. בין אם מדובר במלחמה בלתי צפויה, באסון אקולוגי או באסון טבע- עתות חירום מחייבות אותנו להיערך לקראתן, על מנת להתמודד איתן בצורה טובה יותר, והקמת צוות שעת חירום היא אחת מהדרכים היעילות לעשות זאת. הקושי הגדול ביותר בהתמודדות עם מצבי חירום הוא חוסר הידיעה לגבי הצפוי, והיעדר ההכוונה באשר לאופן ההתנהלות הראוי. בשעת משבר הכל מסביב נראה כאוטי, אנחנו מאבדים את הצפון והדבר שאנחנו הכי זקוקים לו הוא מישהו שיורה לנו מה לעשות ולאן ללכת.

הקמת צוות שעת חירום והכשרתו לקראת רגע האמת, תאפשר להכניס סדר לכל הבלאגן המתרחש בשעת מעשה, ולהרגיע את האוכלוסייה המבולבלת והלחוצה. בבתי ספר, בארגונים, במפעלים ובמוסדות- צוות לשעת חירום ישרה בקרב האוכלוסייה תחושה של ביטחון ושלווה גדולים יותר, וינחה אותה כיצד להתנהג.

כיצד לבחור את העובדים שיימנו על הצוות לשעת חירום?
צוות שעת חירום צריך לכלול עובדים שמכירים היטב את הארגון ואת כוח האדם העובד בו, שיש להם "ראש גדול", שהם אחראיים ובעלי תושייה ומעל לכל- שיש בהם כריזמה ושניתן לסמוך עליהם.
לבסוף, חברי צוות לשעת חירום צריכים להיות עובדים מסורים ולויאליים למקום עבודתם, כך שבעל העסק או מנהל בית הספר לא יצטרכו לחשוש מעזיבה פתאומית של אחד מהם, שעלולה להשפיע לרעה על התנהלותו של כל הצוות ברגע האמת. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה