יום חמישי, 22 באוגוסט 2013

שאל את הרב



"שאל את הרב" - חייזרים

מגיע אברך צעיר אל "שאל את הרב" ושואל בענייני חייזרים. טוען הוא שמתעניין בנושא. הוא מדבר על כך שחוקרים שונים ואמצעי מחקר, כמו חלליות, טוענים שקיימים בעולם שלנו דברים בלתי מזוהים. יש המון דברים בלתי מוסברים, גם מחוץ לכדור הארץ, וגם עליו. אומר הצעיר – "בוודאי שיש המון חוסר אמת באינטרנט, אבל בוודאי חלק מן הדברים אולי נכונים, או שיש בהם שמץ של אמת. שואל הצעיר: נניח שישנם חייזרים, וישנם אף כאלה הנמצאים בקשר עם ממשלת ארצות הברית. האם אין אפשרות שעניין זה יגרום לנו להרהר באמונתנו? אם אכן קיימות ישויות שהן מתקדמות מאיתנו, עם IQ גבוה בהרבה מהממוצע על פני כוכב כדור הארץ, אולי אנחנו מין המשך השושלת שלהם? ייתכן שהם זרקו את נשמותינו לגופים גשמיים, שזהו מעין בית כלא של הנשמה? האם מדובר במלאכים נפילים? דבר כלשהו שהוא מעבר לבינתנו?


חייזרים. כן או לא?
 
"שאל את הרב" משיב –
נושא העב"מים נתון תחת ספקות גדולות ומסיבה זו – דאגתך היא בלתי מבוססת. ובכל זאת, על מנת להסיר ממך שמץ של דאגה, אומר זאת: אין סתירה כלשהי בין קיומם של חיים מתקדמים מאיתנו במקומות נסתרים או אחרים ביקום, לבין האמונה היהודית. אף הרמב"ם מסביר ב"מורה נבוכים", כי האדם הינו נזר העולם הנוכחי, משמע – כדור הארץ, אך ישנם יצורים מעבר לכדור הארץ, אותם הרמב"ם מכנה "גלגלים" ו"מלאכים" (ייתכן כי מדובר במושגים שהיו מקובלים יותר בזמנו). ישנן תיאוריות הזויות למדי, על פיהן ארון הקודש היה עב"ם וכי מעמד הר סיני היה למעשה מפגש עם חייזרים. מדובר בדברים חסרי כל בסיס שהוא, ואין הצדקה כלשהי להתרגש מהם. אף המושגים התנ"כיים "בני א-לוהים", "נפילים", "ענקים" – אין ביכולתם להכריע בשאלות אלו, לכאן או לכאן. ייתכן שיש בהם קשר כלשהו עם תופעות העב"ם. ייתכן שלא. 

כך או כך

ממשיך שאל את הרב ואומר -
האמונה שלנו ביהדות אינה תלויה במציאותם של חוצנים / עב"מים. באם הם קיימים ובאם לא, אין הדבר מוריד כלל מדרך השם בה אנחנו מאמינים. תוכל אתה, השואל היקר, להתעניין בחוצנים ובשאר מיני יצורים הקיימים, או לא, מחוץ לכדור הארץ. תוכל לעשות זאת כתחביב, או אף כמקצוע: קריאה, כתיבה, צילום וכיד הדמיון... שהרי אין הבדל ממשי בין תחביב שכזה ובין תחביבים אחרים – כגון צילומי טבע או איסוף בולים. לא קיים קשר פנימי המחבר בין תחביבים לבין האמונה. אין קשר בין עניין זה, לבין האמת היהודית, וכן לשמירת התורה והמצוות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה