יום ראשון, 11 באוגוסט 2013

פירוש חלומות



מה הם החלומות

פירוש חלומות, הוא מצב בו האדם מנסה להעניק משמעות למאורעות עליהם חלם ולהבין מה עומד מאחוריהם. האדם החולם בשנתו, חווה סיטואציות הלקוחות ומושפעות באופן ישיר מרגעי חייו, אך לעיתים הם תוצרו של ה-תת מודע, כשהם חבויים ונסתרים בעמקי נשמתו. על כן, האדם מחפש דרך להבין את פשר הדברים עליהם חלם, מהיכן באו ועל מה הם מרמזים.


רקע לתופעה

פירוש חלומות הוא תחום הנגזר משלל תרבויות, השימוש בו החל עוד משחר ההיסטוריה. פילוסופים, פסיכולוגים, מיסטיקנים ואף רבנים עסקו בעניין זה, כאשר כל אחד מפרש את התופעה על פי מקורותיו בתחום. בכל דת, אמונה ותרבות, ראו כי פירוש חלומות הוא ראי המשקף את הלכי הרוח והנפש של האדם, כשחלקם ראו ברגשותיו של האדם כגורם לתוכן החלום וחלקם ראו בו כניבוי עתיד. המשותף לכולם הוא, שפירוש חלומות נועד להדריך את האדם כיצד לנהוג, להעניק פרספקטיבה לחייו ולמנוע ממנו אי ודאות.




מה זה חלום?

החלום מורכב ממילים ותמונות שמוח האדם מכיר מחיי היום יום ואלו מתחברות לסרט רציף שחולף במוחו של האדם.
האדם בבסיסו מממש צרכים פיזיים וחברתיים, אינו מסוגל להתמודד 24 שעות ביום עם זיכרונות, רגשות ותהיות. לכן, בתהליך החלימה עולים מתת המודע מצבים שביום יום האדם לא מתפנה אליהם ועוזרים לו להתוודע ולהתמודד עימם. חלום שאותו זוכרים הוא מצב שתת מודע דורש מהמודע להתמודד עימו.  


מדוע מומלץ לפנות לפירוש חלומות?

ישנם סמלים שניתן להבינם בצורה זהה אצל חולמים, אך יש לקשר כל סמל לעולמו של החולם. החיבור בין הסמל לעולם הפנימי של החולם, יוצר מצב של "הקבלה" בין תת מודע למודע, ברגע
שמבהירים את החלום, מקדמים את החולם בתהליך הפנימי שהוא חווה. ישנם חלומות שבהם מתקבלים מסרים שאינם קשורים לחולם עצמו, המקבל "הנחיות" מלמעלה, כיצד לקדם עניינים בצורה חיובית בסביבה החיצונית לו. מסרים כאלה הם מיוחדים וחשובים, לכן חשוב לעשות פירוש חלומות, ולאדם שידע לכוון את החולם. לרוב מדובר באיש רוחני המגיע מתחום המיסטיקה, היודע לעשות פירוש חלומות, או רב המנוסה בתורת הקבלה.   



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה