יום שלישי, 16 באפריל 2013

פירוק חברה בע"מ



כך מבצעים פירוק חברה בע"מ
כאשר אתם עומדים בפני פירוק החברה אשר בבעלותכם אין כל ספק כי עליכם להיוועץ באנשי מקצוע מומחים בתחום של פירוק חברות על מנת שתוכלו להבטיח לעצמכם כי תעברו את התהליך הזה בצורה החלקה ביותר עד כמה שניתן. חשוב חומר כי כמובן שישנן מספר דרכים לבצע פירוק חברה בע"מ:  מדובר על מקרים של פירוק מרצון של בעלי המניות, מקרים של הליך פירוק הנדרש על ידי נושים, מצבים של פירוק על ידי בית משפט וכמו כן הליך פירוק המתבצע תחת פיקוח ובקרה של בית המשפט. חשוב להבין מה הן הפעולות אותן יש לבצע בכל הליך פירוק חברה בע"מ על מנת לעמוד בדרישות החוק ולבצע את ההליך בצורה מהירה ויעילה.

פירוק על ידי בעלי המניות
בזמן פירוק חברה בע"מ מרצון על ידי בעלי המניות יש להגיש תצהיר כושר פרעון לרשם החברות. לאחר מכן יש לשלוח הזמנות לאסיפה כללית של בעלי המניות, על מנת להחליט בה על הפירוק. על החברה להתכנס בתוך 21 ימים לכל היותר, אלא אם כן התקבלה החלטת ויתור התואמת את התקנון. לבסוף מועבר פרוטוקול האסיפה ומינוי המפרק אל רשם החברות ואז המפרק מתחיל את פעילותו לצורך כינוס הנכסים וסילוק החובות.



פירוק על ידי נושים
גם במקרה של פירוק חברה בע"מ מרצון על ידי נושים צריכה החברה לערוך אסיפת חברים. בנוסף, עליה לזמן אסיפת נושים, לשלוח הזמנות בדואר ולפרסם זאת בעיתון המקומי. על הדירקטורים של החברה להציג באסיפה דו"ח עסקי מלא ומפורט. הנושים ונציגי החברה רשאים להציע מועמדים למינוי מפרק ולאחר מכן יש להמשיך בהליכי הפירוק, לפעול כמו במקרה של פירוק מרצון ולהגיש לרשם החברות הצהרה על כושר פרעון.

פירוק על ידי או בפיקוח בית המשפט
פירוק חברה בע"מ על ידי בית משפט או בפיקוח שלו מתחיל לאחר הגשת בקשה. מלבד החברה עצמה, רשאים להגיש את הבקשה נושה של החברה, משתתף של החברה, הכונס הרשמי ורשם החברות. הפירוק מתחיל כמו פירוק מרצון ובהמשך מתנהל בהשגת בית המשפט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה