יום שלישי, 16 באפריל 2013

כיצד מבצעים מחיקת רישום פלילי?



על מנת שתוכלו להוציא תעודת יושר, על מנת שתהיו מזוכים מכל רישום פלילי כזה או אחר ועל מנת שחייכם לא יושפעו מטעות אשר עשיתם מתי שהוא, פעם בעבר, ניתן לפנות לעורך דין פלילי בבקשה להגיש בקשת מחיקת רישום פלילי ולהיפטר מן הסטאטוס הלא רצוי הזה בקורות החיים שלכם. גם אם לא מדובר על עברה גדלה, רישום פלילי עלול להשפיע על חיי האדם ולהכתים את התדמית האישית שלו ללא כל צל של ספק. על מנת להימנע מכך, ניתן להגיש בקשה למשטרה, לפרקליטות או לנשיא המדינה, זאת יש לעשות באמצעות עורך דין אשר בקיא בנהלי מחיקת רישום פלילי.
 
מתי זה אפשרי?
במידה ואדם אשר הורשע בעברה כל שהיא כזו או אחרת, לא חזר על מעשה העברה ולא ביצע עבירות נוספות, ניתן להגיש בקשת מחיקת רישום פלילי תוך התחשבות בתקופת ההתיישנות. זאת יש לעשות תוך הנמקה כי הדבר יסייע לאדם לחזור לחיות בחברה ולהיחשב בתור נורמטיבי. חשוב לציין כי מרבית הבקשות אשר מוגשות על ידי עורכי דין עם הנמקה זו, מתקבלות בחיוב בסופו של יום. 



ההבדל בין רישום פלילי לבין רישום משטרתי
על מנת להתאים את סוג הבקשה ואת צורת הגשתה, יש להכיר בהבדלים בין הרישום הפלילי לבין הרישום המשטרתי, מכיוון שמדובר על שני רישומים שונים אשר מצריכים טיפול שונה. כאשר מדובר על מחיקת רישום פלילי במשטרה, ניתן להשיג זאת בזכות טענה למחסור בראיות, מחסור באשמה או מחסור בעניין ציבורי. במידה ומדובר על רישום פלילי בפרקליטות, ההליך מורכב יותר.

כיצד מבצעים מחיקת רישום פלילי שאינו משטרתי
מחיקת רישום פלילי ניתן להשיג באמצעות הגשת בקשת מחיקת רישום פלילי באמצעות עורך דין פלילי. בקשה זו נשלחת לפרקליטות תוך פירוט כל הנסיבות. שיטה נוספת להשיג את המחיקה המיוחל היא הגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה. במקרה זה יהיה על בעל הרישום לפנות לעורך דין מומחה בתחום זה, שמכיר את החוקים, את נהלי המחיקה ואת כל האפשרויות לקיצור תקופת ההתיישנות או תקופת המחיקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה