יום ראשון, 10 בפברואר 2013

זכיינים



כל מה שעליכם לדעת לפני שאתם הופכים להיות זכיינים
הקמת עסק חדש בכל תחום שהוא דורשת ללא כל צל של ספק בניית אסטרטגיה שיווקית ומערך של פרסום רציני ביותר, היא מצריכה כמובן לקיחת סיכונים והשקעה כספית אין סופית על מנת לראות תוצאות טובות, אשר, אגב, לא תמיד בהכרח יגיעו בסופו של דבר. מכיוון שמרביתם של העסקים הקטנים נסגרים לאחר פעילות של שנה אחד בלבד, ומכיוון שבמיוחד בתחום המזון קשה מאוד להתמודד עם התחרות הזו, הרי שמתברר כי להיות זכיינים זו היא למעשה השיטה הקלה והבטוחה ביותר להפוך להיות בעל עסק מוצלח ורווחי.
כמה משלמים זכיינים
גובהו של תשלום ראשון וחד פעמי עבור רכישת זכיינות נע בין חמישים אלף ש"ח לארבע מאות אלף ש"ח, וזה כמובן תלוי ומשתנה בהתאם לסוג העסק, כאשר עסקי הביגוד הם הזולים ביותר בכל הקשור אל זכיינות ועסקי מסעדנות הם היקרים ביותר. לאחר תשלום המקדמה הזאת, אשר תאפשר לזכיין לעבוד ולהרוויח כסף תחת שם הרשת המזכה, הוא יתבקש לשלם תמלוגים חודשיים שגובהם נע בין שלוש לשבע אחוז מהמחזור החודשי. בנוסף לכך, זכיינים מתבקשים לשלם לקרן פרסום של הרשת כשני אחוז מהמחזור החודשי וגם עבור הקמת הסניף, סכום זה משתנה בהתאם לגודל הסניף וסוג העסק.



איזו זכיינות הכי משתלמת להיות זכיינים בה
הדעות לגבי שאלה זאת חלוקות ועל מנת לענות עליה בצורה מדויקת, יש להתחשב במיקום העסק, ביעדים של זכיינים עתידיים וביכולת גיוס המימון שלהם. הדעה הרווחת היא כי זכיינות בה זכיינים זוכים לרווחים גדולים ומהירים הן של רשתות מצליחות ומוכרות שממוקמות מחוץ לקניונים ועוסקים בתחום המזון.
האם להיות זכיינים זה אכן רווחי
התשובה היא חד משמעית כן, אחרת כמות הזכיינים לא הייתה כה גבוהה. עסקי הזכיינות מתרחבים מדי שנה ויותר ויותר זכיינים חדשים מצטרפים כל שנה להצלחות המסחררות של הרשתות המובילות. על מנת להיות זכיינים ולקחת חלק בחגיגה, הכי חשוב לקרוא את הסעיפים הקטנים של חוזי הזכיינות ולבחור את סוג העסק וגם את המיקום עבורו בצורה שקולה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה