יום ראשון, 10 בפברואר 2013

קניית דירה מקבלן



גם קניית דירה מקבלן 'חייבת' בנקיטת משנה זהירות
כידוע, רכישת דירה למגורים הינה לא רק הרכישה היקרה ביותר בחיים של כל אדם ממוצע, אלא גם הרכישה החשובה ביותר שתהיה לו סביר להניח לאורך החיים. בטח כאשר מדובר בנכס אשר ישמש כל צורך ומטרת מגורים של הרוכשים שלו. על כן, רוב רוכשי הדירות מעדיף קניית דירה מקבלן חדש לחלוטין מאשר קניית דירה יד שנייה. יחד עם זאת, גם קניית דירה מקבלן חדשה ויד ראשונה 'חייבת' בנקיטת משנה זהירות מטבע הדברים.

על קניית דירה מקבלן – צעד אחד צעד
על מנת ליהנות מכל היתרונות הגדולים והבלעדיים אשר מאפיינים קניית דירה מקבלן, חובה לבצע קנייה יסודית, מעמיקה ו'חכמה' ביותר, ממש באופן של צעד אחר צעד. באופן מובן ביותר, כל קניית דירה מקבלן מתחילה במקום אחד, בדיקת החוזה שמו. הלכה למעשה, כל חוזה נדל"ני הינו ארוך, מורכב וכולל אינספור סעיפים ונתונים אודות מחיר הדירה, רישום בטאבו, רכוש משותף, זמני בנייה ומסירת הדירה ועוד. במילים אחרות, מומלץ להעביר את החוזה לבדיקה חיצונית של עורך דין מומחה בנדל"ן.



יש לעקוב כל העת אחר תהליך בניית הדירה בפועל
גם חוזה הרכישה המיטיב ביותר עם הצד הרוכש, כלל לא יכול לנבא את המציאות בשטח, כלומר, במסגרת אתר הבנייה. לכן, לאחר קניית דירה מקבלן כלשהו, מומלץ להיות כל העת עם ה'יד על הדופק', לעקוב אחר תהליכי הבנייה, עמידה בסטנדרטי בנייה ובדיוק לפי מה שרשום בחוזה ועוד. בנוסף, לפני חתימה על חוזה קניית דירה מקבלן, מומלץ גם להחתים את הקבלן כבעל האחריות הישיר על ליקויי בנייה, מפרט דירה לא תקין ועוד.

בנוסף, קניית דירה מקבלן – לא לפני מימון בטוח
היום, רוב הקבלנים בונים דירות באופן מודולרי, הן מבחינת תקציב והן מבחינת שלבי הבנייה, וזאת בעבור מניעת עוגמת נפש לקבלן ולרוכש הדירה כאחד. לכן, קניית דירה מקבלן, לא לפני מימון בטוח, בין אם בדמותה של משכנתא מאושרת ומטעם בנק מממן כלשהו, ובין אם באמצעות 'העמדה' מראש של כל סכום הכסף הדרוש לקניית הדירה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה