יום שישי, 7 באפריל 2017

תאונות אישיות תלמידים



תאונות אישיות תלמידים רבים חווים במהלך הלימודים או מחוצה לו. הילד מבוטח ולרוב ניתן לתבוע פיצויים כנגד בית הספר או הרשות העירונית כנגד נזקים גופניים שקרו לילד כל עוד הוא נמצא במערכת החינוך בגילאים המתאימים.



 
לא רק לבתי הספר
לא רק בתי הספר מקנים את המסגרת שמזכה את המשפחה בפיצויים אלא גם ילדים בגן. ילדים קטנים הם אוכלוסייה פגיעה מאוד גם בגן חובה ועקב משחק בחצר או כל דבר שהילד נחשף אליו במהלך היום יכול לפגוע בו עד כדי אובדן כושר תפקוד או נכות מסוימת לפרק זמן ארוך או לצמיתות. מקרים שכאלו מצערים מאוד ומקשים על המשפחה כולה, והמון משפחות לא יודעות כלל שהחוק לטובתן וניתן לתבוע פיצויים. לא מדובר על שבר שגרתי ברגל או חום גבוה, אלא על פגיעות רציניות יותר מתאונות שפוגעות בתפקוד הילד ומשביתות אותו מכול פעילות.

עד מתי אפשר לתבוע את הפיצויים?
פוליסת הביטוח תקפה כל עוד הילד רשום תחת מוסד חינוכי בהתאם חוק חינוך חובה שחל במדינה. הפוליסה שקיימת כחלק מהיותו חלק ממערכת החינוך נועדה כדי להגן עליו ולאפשר לו בטיחות רפואית מכל פגיעה שתגרום לו נכות. עם זאת, חל חוק התיישנות מעל גיל 21 ובחלק מהמקרים עד שלוש שנים ממקרה התאונה. את הדברים צריך לבדוק ועדיף בטווח הקצר לאחר הפגיעה כיוון שהפיצויים יכולים להיות משמעותיים בסכומים של אלפי ולעתים עשרות אלפי שקלים.

האם ניתן לדרוש פיצויים בגין תאונת דרכים?
גם בעת פגיעה גופנית שגרמה לנכות זמנית או קבועה למבוטח תחת בית הספר ניתן לדרוש פיצויים בדיוק כמו בפגיעה בשטח בית הספר ובזמן בית הספר. התאונות אישיות תלמידים נכללות גם נסיעות כלליות ולא רק בנסיעות לבית הספר וחזרה ממנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה