יום חמישי, 29 בדצמבר 2016

תיק מפעל



כל גוף ומוסד חייבים להיערך למצבי חירום שונים, בכפוף להנחיות מדיניות שונות
מצבי חירום במוסדות וגופים שונים עלולים להשפיע על בטיחות העובדים של אותו מוסד, בטיחות האנשים אשר עובדים בשיתוף עם מוסד זה או מקבלים ממנו שירות וכמובן פעילותו השוטפת של המוסד. לאור האמור, נקבעו חוקים שונים במדינה בנוגע לנהלי החירום של מוסדות מסוגים שונים, אשר נועדו בכדי להבטיח פגיעה מינימאלית מכל סוג בשעת חירום במוסדות אלו. אחד מהחוקים הללו נוגע לתיק מפעל, אשר אינו נדרש על ידי כל מוסד אולם חשוב להכיר את תוכנו והדרישה שלו בחוק.

תיק מפעל רלוונטי רק למפעלים או עסקים בהם נעשה שימוש בחומרים מסוכנים

כאמור, לא כל מוסד או מפעל חייבים בתיק מפעל על פי החוק לרישוי עסקים, אולם מפעלים בהם נעשה שימוש בחומרים מסוכנים חייבים להציג תיק מפעל בטרם קבלת רישיון עיסוק ותחילת פעילות שוטפת במפעל. תיק זה נועד בכדי לצמצם את הנזקים האפשריים מהחומרים המסוכנים בהם נעשה שימוש במפעל לעובדים, סביבה או אנשים אחרים בשעת חירום, והוא מסביר את נהלי החירום אחריהם יש לעקוב בשעת חירום אמיתית בכדי להבטיח צמצום נזק זה.


את תיק המפעל חייב להכין מומחה בטיחות אש מוסמך

 
תיק מפעל תקין הינו תיקן הכולל מידע חיוני להתמודדות עם מצבי חירום מסוגים שונים בהתאם לתקנות המשרד להגנת הסביבה ופיקוד העורף. תיק זה עובר שינויים מידי שנה בכדי להתאים לתקנות החדשות, וכן בכדי להתאים לשינויים שונים המתבצעים במפעל עצמו. בשל מורכבות כתיבת תיק כזה כראוי, רק מומחה בטיחות אש מוסמך יכול לכתוב אותו, כאשר הוא לוקח בחשבון את כלל התקנות הנדרשות וכל הערכת סיכונים, הגדרת נהלי חירום וקביעת נהלי פעולה בעת מצבי אמת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה