יום רביעי, 21 בדצמבר 2016

כיצד עובד ממיר קטליטי?



ממיר קטליטי הוא חלק במערכת הפליטה של כלי הרכב, בעזרת תגובה כימית המתרחשת בממיר, פחמן חד-חמצני, פחמימנים ותחמוצות חנקן מנוטרלים לאדי מים. בעזרת כך זיהום האוויר מופחת משמעותית. ממיר קטליטי מורכב בין סעפת הפליטה לדוד העמעם המרכזי, בכלי רכב חדשים הממיר בדר"כ יהיה ממקום קרוב ככל הניתן למנוע, הסיבה לכך שהממיר הקטליטי עובד  כאשר הוא מגיע לחום מסוים ככל שהוא יותר קרוב למנוע כך הוא מתחיל לעבוד מהר יותר. הוא בנוי מדוד מתכת המכיל בתוכו מבנה קרמי אשר מצופה בזרזים שונים. הממיר עובד רק עם דלק נטול עופרת ( העופרת הורסת את הממיר).



התועלת לאיכות הסביבה
כאמור ממיר קטליטי נועד להפחית את זיהוםהאוויר, רכב ללא ממיר קטליטי מזהם פי עשרה יותר את האוויר. כל רכב משנת ייצור 1994 ומעלה מחויב בהתקנת הממיר. כתוצאה מכך הופחת השימוש בדלק עם עופרת, הגורם העיקרי לזיהום האוויר. מאז הוצאת החוק המחייב התקנת ממיר קטליטי בכלי רכב הפחתת זיהום האוויר בארץ מוערכת בכ-60 אחוזים.

החלפת ממיר קטליטי
במידה והממיר שלכם אינו עובד כראוי כדאי לכם להחליף את הממיר, פעמים רבות משתלם יותר להחליף את הממיר מאשר לתקן אותו. לא כל ממיר מתאים לכל כלי רכב. לכן בראש ובראשונה בדקו איזה ממיר מתקינים לכם ושהוא מתאים לרכב. אי התאמה בין הממיר לכלי הרכב יכולה לגרום לתקלות חמורות במנוע ולזיהום אוויר גבוה מאוד. מחיר הממיר יהיה תלוי גם  בסוג הרכב שלכם. במקרה של ממיר קטליטי רצוי לא להתפתות ולקנות ממיר משומש, ממיר קטליטי מקולקל עלול לפגוע במנוע כלי הרכב בצורה בלתי הפיכה, לכן עשו תחקיר מעמיק לפני החלפת הממיר.
.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה