יום שני, 15 באוגוסט 2016

מה עושים בהפקה מוסיקלית?



במהלך הפקה מוסיקלית עובדים על היבטים רבים ושונים של השיר
הפקה מוסיקלית הינו תחום הפיכת השיר מחומרי גלם ליצירת אמנות, אשר לאחר מכן ניתן לשחרר לרדיו, לאלבומים וכדומה. במסגרת הפקה מוסיקלית עובדים היבטים שונים של השיר, ותהליך זה חשוב לכל שיר בכדי שיוכל להעביר מסר ברור לשומעיו ולהיות יצירת אומנות בלתי נשכחת.
אז מה בדיוק עושים בהפקה מוסיקלית?
·         עובדים על מילות השיר: בין אם האמן הגיע עם מילים לכל השיר ובין אם אינו בטוח כיצד להשלים את החסר בחלקים מסוימים, במסגרת הפקה מוסיקלית עובדים בצורה אינטנסיבית מאוד על מילות השיר, בוחרים כל מילה בקפידה ומתאימים כל מילה וצירופי מילים לקהל היעד של השיר, כך שבסופו של דבר הוא יעביר מסר ברור לשומעיו.  

·         קובעים את הלחן הסופי של השיר: פעמים רבות, המילים מגיעות עם לחן, ויש לבצע עבודה משמעותית גם עליו. כאשר עובדים על הלחן בעזרת הפקה מוסיקלית, קובעים כיצד יבטא הזמר כל מילה, באיזו אינטונציה וכמובן באיזו מנגינה, כאשר מילים חשובות מקבלות דגש בדרכים שונות.
·         בחירת כלים ואקורדים: לאחר שנבחר הלחן של מילות השיר, הגיע הזמן להלביש עליו את המנגינה של כלי הנגינה. הפקה מוסיקלית עוסקת גם בבחירת כלי הנגינה המתאימים ביותר לשיר, אשר יחמיאו לו ויסייעו בחידוד המסר. כמו כן, באמצעות כלי הנגינה ניתן גם להדגיש חלקים מסוימים בשיר, ולא כולם מנגנים כל הזמן, ולכן יש לקבוע כיצד ישתלב כל כלי ביצירה הסופית.
לאחר שתמה העבודה המקדימה, מתחילים לעבוד על הקלטת השיר
לאחר שעבדנו על מילות השיר, לחנו והכלים המוסיקליים בהם נעשה שימוש, ניתן לעבור לשלב הקלטת השיר וחיבור כל חלקיו יחד. גם שלב זה דורש עבודה רבה ורק לאחר סיומו בצורה מושלמת ניתן לשחרר את השיר לציבור הרחב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה