יום רביעי, 29 ביולי 2015

איפה כדאי לקחת משכנתא?

כל מי שעומד לפני נטילת משכנתא בפעם הראשונה או חושב לעשות מיחזור שלה יכול להעלות את השאלה איפה הכי כדאי לו לעשות זאת. התשובה לכך היא אף פעם לא חד משמעית ויש להתייחס לגורמים רבים כשנוטלים משכנתא והגורם העיקרי אליו יש להתייחס או אל מי שהולך לשלם אותה. כשמסתכלים על שוק המשכנתאות יש להבין כי מדובר תמיד בקשר בין מלווה ולווה. המלווה יכול להיות בנק או חברה שקיבלה אישור למכור משכנתאות והלווה הוא זה שעומד לרכוש דירה, בית או מבנה אחר. האינטרס של שני הצדדים נשמע דומה אך הוא לא תמיד כזה. ברור כי גם הלווה וגם מהלווה רוצים ליצור עסקה של קבלת מזומן בתמורה לסכום כסף שישולם לאורך השנים, אך המלווה רוצה לקבל כמה שיותר כסף בזמן שהלווה רוצה לשלם כמה שפחות.

מתי האינטרסים של שני הצדדים נפגשים
בכל הנוגע למשכנתאות האינטרסים של המלווים והלווים נפגשים כששני הצדדים רוצים לבצע את העסקה. בנוגע לכל השאר, הם ניגשים למשא ומתן בנוגע לפרטים כשהמטרה של הלווה היא לשלם כמה שפחות.



חישוב חודשי ומספר חודשים
בהסתכלות על הצעת משכנתא יש להסתכל על התנאים השונים כולל מה גובה התשלום החודשי ולאורך כמה חודשים (שנים) יימשך התשלום. בסופו של דבר המטרה של הלווה היא לשלם כמה שפחות לאורך כל התקופה אך גם להתמודד היטב עם התשלומים כאן ועכשיו.

תנאים נוספים

כל משכנתא מורכבת מתנאים שונים כולל התשלום החודשי, התשלום לאורך התקופה כולה וגם תנאים נוספים. ישנם גורמים שנותנים משכנתא אשר מאפשרים לוותר על תשלום אחד בשנה או לקבל הטבות שונות לאורך התקופה וגם בהטבות אלו יש להתחשב כבוחרים את הגוף ליטול ממנו את המשכנתא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה