יום ראשון, 30 ביוני 2013

מניית קמהדע



מי שמסתכל על שוק ההון ומחפש מניות אשר נהנו מעליה בשנים האחרונות, לא יכול להתעלם מן העליה המעניינת במיוחד של חברת קמהדע. מדובר על חברה אשר עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תרופות שונות כאלה ואחרות בשוק. מאז שהחברה הצליחה לפתח בהצלחה וגם למכור ולשווק תרופה בשם -גלסיה, המניות שלה רק הולכות ועולות כל הזמן. יחד עם זאת, חשוב להבין מה הוא התהליך אשר החברה עוברת, ולעמוד על השינויים אשר צפויים לה וודאי בהמשך הדרך העסקית שלה.

מה קרה למניה זו עד היום?
בשנתיים האחרונות, התבססה מניית קמהדע כמעט כולה על ההצלחה של התרופה גלסיה. התרופה הזו באה לטפל בבעיות של עירוי, ולספק מענה ראוי לחולים במחלת הנפחת התורשתית. המומחים מעריכים, כי כושר המיצוי של התרופה עצמה עדיין רחוק מלהגיע למלואו, ויש לה פוטנציאל להתרחב לשווקים נוספים בעולם כולו, לקול מצהלות אנשי החברה והמשקיעים במניותיה. כיום, התרופה משווקת בישראל, ארה"ב, אוסטרליה, וכמו כן גם כמה ממדינות מזרח אירופה.

ומה קורה לה כעת?
בחודש אפריל הודיעה החברה כי כעת יהיה ניתן לסחור במניות לא רק בבורסה של ישראל. החברה בעצם הגישה בקשה לבורסת הנסדא"ק בבקשה להנפיק מניית קמהדע גם בארה"ב. בעצם, מה שיקרה בקרוב הוא, שהחברה תתחיל להיות נסחרת גם בשוק האמריקאי, ולא רק בבורסה הישראלית. עדיין מקודם להגיד איך הדבר ישפיע על מניית קמהדע בארץ, שכן הדבר תלוי כמובן באישור שהיא צריכה לקבל, ובהצלחת התהליך כולו.



האם היא תקבל את האישור?
מרבית המומחים מעריכים כי אכן יהיה אפשר בעתיד הקרוב לסחור במניות של קמהדע גם בבורסת הנסדא"ק בארה"ב. הם מבססים זאת על העובדה כי מניית קמהדע נהנית מעליות קבועות בישראל, ומן העובדה שמדובר על חברה רצינית ביותר בכל קנה מידה, אשר כבר הצליחה לייצר בעצמה תרופה אחת מוצלחת, ולכן אפשר שהאמריקאים יראו זאת בחיוב. עם זאת, חשוב מאד להמתין ולראות מה תהיה ההחלטה הרשמית. חשוב להתכונן גם למצב שההנפקה לא תאושר, ובמצב כזה אפשר שהמניה תרד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה