יום שלישי, 4 ביוני 2013

משכנתא - דגשים חשובים



מה חשוב לבדוק לפני שלוקחים משכנתא?
יש מגוון של סוגי מימון אשר ניתן להשתמש בהם בשעה שאתם זקוקה להלוואה לכל מטרה. אין כל צל של ספק, כי ההלוואה הבולטת, הגדולה והמשמעותית מכולן היא לא אחרת מאשר הלוואת משכנתא. משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך אשר מיועדת לצורך רכישת דירה או בית. השלב הראשון בלקיחת משכנתא הוא מציאת תוכנית ההלוואה המתאימה לכם ביותר על פי היכולות הכלכליות שלכם. יש לציין, כי כל בנק מעניק אפשרויות שונות להלוואה, וחשוב לקבוע פגישות עם מספר בנקים שונים על מנת לקבל יעוץ אישי, ולקבל מושג עם ההצעות השונות הקיימות בשוק. חשוב לברר לאיזה הון התחלתי אתם זקוקים על מנת לקבל את ההלוואה, ובאילו תנאים תצטרכו להחזירה.

מסלולי המשכנתא השונים והעלות
באופן כללי, סכום ההלוואה תלוי באופן ישיר במחירה של הדירה, ובהון ההתחלתי אשר אותו תוכלו לגייס. נהוג לקחת הלוואה בשווי של כ- 70% מערך הדירה, ולגייס הון התחלתי של 30% האחוזים הנותרים. אולם, סכום המשכנתא לא תלוי רק במחיר הדירה, לסכום הבסיסי הזה יתווספו הוצאות נלוות כמו: עלות השיפוצים בדירה, עלות שכר טרחה של עורך דין, שמאי, עלות פתיחת תיק בבנק ועוד.
את המשכנתא תוכלו להחזיר בכמה מסלולים עיקריים אשר השוני ביניהם נובע מהפרמטרים הבאים:
·        גובה הריבית
·        משך ההלוואה (5-30 שנים)
·        לוח הסילוקין
·        תכיפות השינויים בריבית
·        סוג ההצמדה (צמוד למדד, לערך עוגן כלשהו, לדולר ועוד...)
·        הכמות והמועדים השונים בהם ניתן לפרוע את ההלוואה, כלומר מספר נקודות היציאה.

ביטוח משכנתא
מאחר ומדובר בסכום הלוואה לטווח ארוך, נוקט הבנק באמצעים שונים על מנת להבטיח כי יוחזר הסכום במלואו. אחד האמצעים הללו הוא ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא מבטיח כי גם באם נפטר הלווה חלילה, הבנק יקבל את כל הסכום המגיע לו ביתרת ההלוואה. באמצעות כך מגן הבנק גם על משפחתו של הלווה, ומסיר מהם את הקושי והנטל הכלכלי שאליו הם עשויים להיקלע באם יאלצו להחזיר את יתרת ההלוואה. לפני חתימה על ביטוח משכנתא מומלץ להתייעץ עם חברות הביטוח השונות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה