יום שבת, 15 ביוני 2013

מניית טבע



חברת טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ היא חברה מסחרית אשר נחשבת לאחת מן הבולטות ביותר תעשייה הישראלית זה שנים רבות ללא כל צל של ספק. מניית טבע נסחרת בבורסה של תל אביב ובבורסה של ניו יורק, וניתן לומר כי ההשקעה במניית טבע בבורסה של תל אביב היא אחת ההשקעות הפופולאריות ביותר בקרב המשקיעים והמוסדות השונים של ישראל מזה שנים רבות. האמת היא, כי משום כך מכונה מניית טבע לא אחת "מניית העם" והיא מהווה אחוז ניכר בתיקי השקעות רבים של ישראלים באופן טבעי.
ההתחלה של חברת טבע
אז איך הכל החל בעצם? חברת טבע הוקמה בראשית המאה העשרים על ידי בנו וגיסו של יואל משה סלומון (ממייסדי פתח תקווה) כחברה לייצור של תרופות. בין השנים 1964-68 התאחדו כמה חברות תרופות ישראליות ורכשו את חברת טבע. בשנת 1976 היה זה אלי הורוביץ המנכ"ל של החברה אשר איחד את פעילותן תחת שם אחד. טבע היא אחת מעשרים החברות הגדולות ביותר ברחבי העולם כולו לייצור תרופות גנריות וחומרים לתעשייה הפרמצבטית. בשנת 2000 נרכשה חברת נובופארם על ידי חברת טבע, ובשנת 2004 היא התמזגה עם חברת SICOR. בשנת 2006 רכשה חברת טבע את IVAX. אחד הפיתוחים הגדולים של טבע היא התרופה קוקסון אשר מיועדת לחולי טרשת נפוצה אשר מכירותיה השנתיות מסתכמות בלמעלה ממיליארד דולר בשנה. 


מניית טבע  - פעילותה הכלכלית
חברת טבע מעסיקה למעלה משלושים וחמש אלף עובדים ברחבי העולם כולו. מניית טבע היא אחת המניות הנפוצות ביותר לפעילות בבורסה של תל אביב והיא בעלת פרופורציות גבוהות בתיקי ההשקעות של ישראלים רבים, כאמור. יש לזכור כי מניית טבע נסחרת גם בבורסה של ניו יורק, לונדון ופרנקפורט. מניית טבע נכללת במדד תל אביב 100 ובמדד תל אביב 25 . חשוב לומר, כי מניית טבע חוותה בשנים האחרונות עליות וירידות אך שמרה על יציבות מרשימה לאורך השנים. שיא המניה היה כששוויה טיפס ל - 64 דולר בתקופת כהונתו של שלמה ינאי כמנכ"ל החברה עד לשנת 2012.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה