יום שבת, 7 באוקטובר 2017

לעשות טוב


מה זה בכלל לעשות טוב? מה מניע אותנו כשאנחנו שואפים לטוב?
עבור כל אדם באשר הוא, בין אם מדובר באדם המוסרי ביותר ובין אם מדובר בהפך מכך, ישנו סרגל של טוב ורע. אנשים שונים מגדירים דברים שונים בתור טובים או רעים, או מגדירים את מידת האכפתיות שלהם מדברים טובים ומדברים רעים – אבל כל אחד מאתנו מבין מה טוב ורע בעיניו, ושואף להפוך את העולם שלו לטוב יותר מבחינתו. אבל מה זה בדיוק לעשות טוב? האם זה אומר טוב בשביל עצמי או טוב בשביל הסביבה שלי? אולי בשביל העולם כולו? אין תשובות נכונות ולא נכונות – אבל מה שבטוח הוא שיש הרבה מאוד אפשרויות פעולה.




בשביל לעשות טוב, צריך למצוא את המטרה שמניעה ושדוחפת אתכם
אם אתם מרגישים שאתם צריכים להפוך את העולם שלנו לטוב יותר, אתם צריכים להבין בראש ובראשונה מה המטרה שמניעה אתכם ומה השינוי שאתם רוצים ליצור. ואכן, יש לא מעט עוולות בעולם שלנו, ויש ארגונים שפועלים בשביל לתקן את העוולות האלה, וכך הם יכולים לסייע לכם ואתם יכולים לסייע להם לעשות טוב. אתם יכולים להחליט שאתם מתנדבים עם בעלי חיים עזובים, שאתם אורזים ומחלקים משלוחי מזון למחוסרי יכולת, שאתם מנקים שמורת טבע או שאתם מטפלים ומארחים חברה לקשישים בודדים – כל פעולה שכזו, ועוד רבות אחרות, עושה את העולם שלנו למקום טוב יותר.

מטרות וארגונים יש בשפע, וכל אחד מהם יוצר שינוי בעולם שלנו
המרדף שלכם אחרי הרצון שלכם לעשות טוב הוא מרדף אין סופי, ותמיד יהיה עוד עוול ותהיה עוד מטרה, אבל השינוי מתחיל בפעולות הקטנות ביותר של כל אחד ואחת מכם. ברגע שבו אתם מבינים איך תהפכו את העולם לטוב יותר – אתם פשוט מתחילים לעשות בדיוק את זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה