יום שני, 12 ביוני 2017

עוני



כיצד מודדים את רמת העוני?
ההתעסקות בכסף היא אחת ההתעסקויות הבלתי פסוקות בכל עת ובכל שיחה שאנו מקיימים איש עם רעהו. ההכנסה החודשית של שיכירם ויכולת ההישרדות של עצמאיים בעיקר במדינה יקרה כמו ישראל לא תמיד מאירה פנים לכולם וחלק ניכר מאנשים מוצאים את עצמם בהפסדים או מחוסרי עבודה. כל הסטטיסטיקות הלאו מגיעות מביטוח לאומי וממס הכנסה לפי כמות האנשים שכשירים לעבודה ולפי ההכנסות שמגיעות לגופים אלו מהמשכורות של התושבים. כך בעצם מתקבלים נתונים רבים לגבי שוק העבודה בישראל, כמה אנשים עובדים, מהי רמת ההכנסה הממוצעת במדינה או באזורים מסוימים או אפילו בתחום מסוים וכך ניתן למדוד כמה אנשים בישראל נמצאים מתחת לממוצע.




מדוע נדרשים נתונים על כמות העניים בישראל?
כל מדינה שואפת להתפתח עוד ועוד ולא רק מבחינה כלכלית אלא מבחינת רווחת תושביה. כדי שהמדינה תגיע כל פעם לרמות גבוהות יותר ואיכות חיים גבוהה יותר חייבים לקחת נתונים וסטטיסטיקות כדי שימחישו מהי רמת ההכנסה במדינה ואלו אוכלוסיות הן חלשות יותר מאחרות. כך תוכל המדינה למצוא פתרון הולם ולשפר את מה שצריך. כדי למדוד את העוני ולהבין איפה הוא בולט יותר, נדרשים נתונים רבים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומביטוח לאומי כדי להבין מה בדיוק היקף העוני, במה הוא מתבטא והכי חשוב כיצד אפשר לפתור אותו.

תמיכה בארגונים וחברות גדולות שמעסיקות אלפי אנשים
הקמה של פארקי תעשייה ויצירת מקומות עבודה חדשים מאז ומתמיד תרמה למצב המשק. כדי לתור בעיית עוני באזורים מסוימים יש ליצור עוד מקומות עבודה בעיקר על ידי מעסיקים גדולים כמו למשל התעשייה הביטחונית שכוללת את רפא"ל ואת אלביט ומעסיקים בעולם הטכנולוגיה כמו אינטל מייקרוסופט. עידוד של מפעלים נוספים ומטה פיתוח על אדמת ישראל יביאו לעוד מקומות עבודה כאשר המדינה יכולה לעודד את הקמתם או פעילותם על ידי הטבות מס ועוד שלל דרכים יצירתיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה