יום שני, 5 ביוני 2017

חדרי שינה מעוצבים - איך לעצב חדר שינה קטן שירגיש גדול?



קירות - נתחיל מהבסיס

גם חדרים קטנים אפשר להפוך לחדרי שינה מעוצבים. בחדר קטן ודוחק יש להקפיד על מספר כללים כדי להימנע מתחושת קלסטרופוביה. קודם כל חשוב לצבוע את הקירות בצבעים בהירים ומרגיעים. ככל שתצבעו את החדר בצעים כהים יותר, כך הוא ירגיש לכם יותר קטן, ולכן חשוב להקפיד על הצבע. על אותו עקרון, חשוב להקפיד שגם הסטים של המצעים שלכם, ואפילו הרהיטים - על כולם להיות בהירים ככל שניתן. לשם הבהרה, אנחנו לא ממליצים לצבוע את החדר בצבע לבן בוהק לגמרי, אלא לנסות למצוא גוון נעים וחם יותר, שעדיין ייצור בחדר תחושת מרחב ואוורור. צבע אפשרי שכזה הוא קרם למשל, או כתום אפרסק. 

ריהוט - הגובה כן קובע
כשעוסקים בעיצוב של חדרי שינה מעוצבים, בייחוד אם מדובר בחדר שינה קטן, לריהוט יש חשיבות מיוחדת. ריהוט נמוך נותן תחושה של יותר גובה בחדר, לכן ריהוט שכזה קריטי במיוחד אם מדובר בחדר בעל תקרה נמוכה. לכן בחדרים קטנים מומלץ לבחור מיטה נמוכה, ולשלב אותה כמובן גם עם שידות לילה נמוכות. חשוב לוודא שיש בשידות מקום מספיק לאפסון מה שחשוב ולא מעבר לכך. ביפן, אגב, מיטה נמוכה נהוגה בכל מקרה. בשנים האחרונות המגמה של המיטה הנמוכה עשתה "עליה" לישראל, וכיום מיטות שכאלה נפוצות ביותר בחנויות הרהיטים ולא תתקשו כלל למצוא מיטה שכזו בחנויות לחדרי שינה מעוצבים. היא מומלצת גם מבחינה פרקטית, אך גם מבחינה עיצובית, אפילו אם יש לכם חדר שינה עצום. 




סדר ותאורה - עושים את ההבדל
בשביל חדרי שינה מעוצבים כהלכה, חשוב להקפיד על טקסטיל חלק ולא עמוס בפרטים. הקפידו על וילון ארוך שייתן תחושה של גובה והשתדלו שתהיה גישה נוחה למיטה משני צדיה. בחדרים גדולים חשוב ליצור תחושת אינטימיות חמימה. אפשר לשלב טקסטיל רב ועמוס כמו שטיחים, כריות ווילונות עשירים. אל תחששו לצבוע את קירות החדר בצבע עמוק ועשיר, אל תשאירו אף אזור בחדר לא מטופל. צרו חלוקה לפינות  על ידי רהיטים ושטיחים. פנקו  את עצמכם בפינת ישיבה עם כמה מדפי ספרים בפינת החדר על מנת ליצור תחושה חמימה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה