יום שלישי, 13 ביוני 2017

הלוואות לסטודנטים



מקור המימון העיקרי של לימודים גבוהים עבור סטודנטים בישראל הוא הלוואה. בעזרת הלוואות לסטודנטים ניתן להתמודד עם ההוצאות הגבוהות על שכר הלימוד באוניברסיטה, במכללות ובגופים אקדמיים נוספים. הלוואות ניתנות עבור סטודנטים בתנאים מועדפים ובדרך כלל גם בלי צורך בהעמדת ערבים ובטחונות. הביקוש להלוואות מן הסוג הזה מסייע לכושר המיקוח של הסטודנטים ומאפשר להם למצוא מקור מימון אטרקטיבי כמעט בלי להתאמץ.

עם זאת, יש כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם כאשר משווים בין מסלולים שונים של הלוואות לסטודנטים. כדאי למשל לבדוק מה תנאי ההלוואה בטווח הקצר והארוך ולוודא שההחזר החודשי לא גבוה יותר מהיכולת הפיננסית של הסטודנט. בניגוד ללקוחות פרטיים במשרה מלאה, לסטודנטים אין הרבה גמישות במציאת מקום עבודה ובדרך כלל השכר שלהם נמוך מהממוצע במשק. מאפיינים אלו צריכים לקבל ביטוי והכרה במסגרת ההלוואה או המימון.

מעבר לכך, רצוי לברר על חברות שמעניקות תנאים מועדפים עבור הלוואות לסטודנטים ולתאם פגישת היכרות עם אנשי מקצוע אובייקטיביים. ניתן לאסוף הפניות על מקורות מימון לשכר הלימוד גם דרך האוניברסיטה או המכללה, לשלב הלוואות לסטודנטים עם מלגות ובמידת הצורך להעמיד הון עצמי באמצעות עזרה של ההורים. 




היתרונות של הלוואות לסטודנטים
הלוואות לסטודנטים עוזרות להם להתמודד עם התקופה המאתגרת של הלימודים באקדמיה. הלוואה משחררת את הסטודנט מדאגות יום יומיות, ובמקביל מסייעת לו לרכוש רכב פרטי כפתרון תחבורה זמין, לרענן את השגרה עם חופשה בחו"ל ולשאת בהוצאות שוטפות על שכר דירה, רכישת ציוד וכן הלאה.
בסופו של דבר, סטודנטים לא יכולים להרשות לעצמם לצבור חובות ולכן עדיף להם לקחת הלוואות. השאלה היחידה מבחינתם היא אילו הלוואות לסטודנטים ימלאו את הפונקציה הזו בצורה הטובה ביותר ויעזרו להם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה